Kan någon ge tipps ? Ska till Koh Lanta 4 December .... och boende i Krabi

Av Mj86
27 juli 2011 18:10
Visningar: 665
Jag har köpt biljetter till Krabi , och det bär av den 4 december..

Som jag förstått är det lätt att bara kliva av planet och gå till en stående taxi på plats och åka till koh lanta, men är rädd att dom ska ta väldigt mycket överpris om man gör så?? eller funkar det bra ? ....

vilken strand är bäst?... vi bodde på long beach förra året (åkte charter)
men funderar att bo ett tag på första stranden nu..

Sen skulle jag vilja ha tipps på något bra ställe i krabi att bo på då vi tänkte åka dit någon natt innan hemresa...
Är det alldeles för turistigt i krabi eller är det ett bra ställe ? .... Ao nang ? ...

Tacksam för svar !

Mvh Malin
28 juli 2011 09:17
Du köper din taxiresa i "lucka" på flygplatsen till fast pris. Lanta är ju en turistö så du kan hitta mindre turistigt på andra ställen i krabi. Kanske lite svårt efter strandremsorna.
Av Ynnej75
31 juli 2011 20:12
Vi åker också till södra Thailand i vinter. Har bokat flyg till Bangkok och ska nu boka till Krabi. När vi kommer till Krabi tänkte vi stanna två nätter innan vi åker vidare till Lanta. I Krabi tänkte jag boka på Had Yao. Har på Agoda.se hittat tre hotell som ser väldigt fräscha ut till bra pris. Vad jag förstår så är det en väldigt lugn strand (rätta mig om jag har fel) men tycker det verkar bra för att vila ut oss efter lång resa. Sedan tar vi oss vidare till Lanta därifrån. Vet ännu inte hur men misstänker med taxi eller minibuss.

Vi var på Lanta för några år sedan och då tog vi minibuss från Krabis flygplats. Minns inte kostnaden men det var i varje fall smidigt.

På Lanta bodde vi förra gången både på Klong Dao och Long Beach. Klong Dao är väldigt barnvänlig men vi gillade norra delen av Long Beach bättre. Denna gången tänkte jag boka något på Klong Nin Beach eller någon annan strand längre söderut.

Lycka till med din planering!