Jobba utomlands i vinter?

11 maj 2007 13:03
Visningar: 2866
Kallt vintersverige är inte direkt något som lockar, så därför har jag bestämt mig för att åka till Teneriffa eller något annat varmt turistland i vinter. Tänkte att jag drar i slutet av oktober början på november och stannar säsongen ut, eller så länge jag har lust. Har också tänkt att jobba där som bartender, servitris eller vad som än finns ledigt. Är det någon som har nå tips på hur man hittar lägenhet därnere eller som redan vet någon sida eller så som man kan hitta billig lägenhet?
Kanske någon som också är sugen på att hänga på? Hör av er!
Av Kirre
19 juni 2007 00:07
aha ja.. har du någon utbildning? tror man måste ha de för att bli bartender iallafall! sjukt bra ide. e 17, går turism och hotell och när jag går ut om ett år, så ska ja ta en bartenderutb på malta eller dyligt.. can be really nice. lycka till
15 juli 2007 13:29
Hej! Jag har som senaste tiden suttit och funderat på att dra utomlands och jobba.
Har du fått något tips eller dylikt om teneriffa?
16 juli 2007 09:23
Citerat från bellatrice:
Hej! Jag har som senaste tiden suttit och funderat på att dra utomlands och jobba.
Har du fått något tips eller dylikt om teneriffa?
Njae, inget direkt tips, men när jag var nere i Magaluf, Mallorca så var det många av dem som jobbade där som sedan åkte vidare till Teneriffa på vintern. Själv har jag redan varit där i Playa de las americas två gånger och det är mycket svenskar och engelsmän och bra hålligång. Nu har vi dessutom bokat vår resa dit och hotell för de första två veckorna. Far iväg den 20 nov :D om du inte har någon att åka iväg med och känner att du också vill jobba där är du mycket välkmmen att höra av dig!
4 sep. 2007 23:30
Hej Therese , känner att vi ligger på samma nivå kalla vintern i sverige är inget som lockar!
Letar reskompis för samma sits som du sitter i dock är jag mer inriktad på Malta men kan tänka mig Tenneriffa om du inte har nått imot att jag är kille så låter det kanon och jag hänger gärna på! Bor i karlstad men har släkt i dalarna är där ofta så kan ju kanske ses innan isåfall.
Hör av dig /Oskar ((Logga in för att se e-postadress))
5 okt. 2007 16:56
hej!

Jag sticker själv till teneriffa på tisdag från arlanda.....har boende första veckan sen får man se vad som häbnder...vill du med och söka jobb och dela boende ? hör av dig //(Logga in för att se e-postadress)
5 okt. 2007 21:03
Ja, men verkligen det är jag jätteintresserad av. vi får hålla kontakten och så får vi ses sen när jag kommer ner den 20 nov. Hade du tänkt vara i playa de las americas eller nån annanstans?
6 okt. 2007 16:26
Ja jag tänkte playa de las americas faktiskt eller los cristianos men det är ju så nära så spelar ingen större roll :) vi ses klanske
Av Adde86
12 mars 2009 13:54
Hej, Jag vet inte om ni redan har åkt eller inte men jag har funderingar på att åka iväg till varmare breddgrader för att jobba. Jag har hittat ett jobb som verkar ok, och de söker flera som pratar svenska. Är det någon som är intresserad så kan ni väl posta ett meddelande tillbaka här så kan vi höras av sen.. Jobbet finns på http://www.jobbautomlands.se/swedish/cand_job-details.asp?ja=MTUy