Ingen mat på flyget?

Av Grucho
1 feb. 2012 20:14
Visningar: 715
Igår så bokade jag två biljetter till Bangkok i april! Ser fram emot det som tusan! Flyget går från Göteborg - Berlin (mellanlandning) - Bangkok. Igår så fixade jag platser och bokade allt ,så det är klart.

Dock så kunde jag inte välja någon mat eller fick något alternativ till det. Bara specialrätter och gourmérätter. Jag flyger med Air Berlin och undrar om det är någon som har någon information om detta. Jag kan inte välja mat någonstans.

Det jag får fram i informationen på deras hemsida är att dem serverar 2 st måltider under långflygningar. Flygningen är ganska lång (ca 11timmar). Det hade ju varit trevligt med en bit mat på den här tiden. Ingår det i priset eller? Någon som har flugit med Air Berlin eller andra bolag som har erfarenhet av detta? Har ju inte flugit så mycket själv.
1 feb. 2012 20:25
Har inte åkt med Air Berlin men kan man bara välja specialmeny så kan du nog lugnt räkna med att maten ingår.
Har aldrig varit med om att man måste välja gourmérätter eller specialkost för att få mat, de gånger maten inte vart inkluderad har man fått info om det i bokningen.
mvh. Bosse.
Av Modano
1 feb. 2012 20:30
Hej, har dock aldrig flugit med air berlin, men kan nog lova dig att det serveras mat på flyget. Det som erbjuds extra är nog specialrätterna annars serveras det bara standard mat. Däremot dryck är väldigt olika beroende på bolag, oftast serveras det till maten men vill man ha mer kan man få betala.
Ha en bra resa, sticker själv ner den 26/3.