Hyrbil Rom-Sorrento

6 aug. 2017 22:22
Visningar: 497
Hej!

Bokat flyg från Köpenhamn till Rom. Kollat på tåg som kan ta oss till Sorrento. Det blir en himla massa bytande..först från flygplatsen in till Rom centralstation, sen tåg till Neapel och därefter får man byta igen. Ingenting verkar funka med våra flygavgångar och därför är tanken att hyra bil. Jag har kört bil i USA, Danmark och Tyskland. Åkt mycket bil i Italien och gissar på väldigt smala vägar och hetsig trafik i den delen av landet. Men ok, man får väl ta det lugnt. Stämmer det att bilfirmorna tar en deposition på 1500€? I USA har jag aldrig varit med om ngn deposition. Bör man teckna till självriskeliminering? Inget jag tidigare gjort och jag vet att de är experter på att försöka lura på en allt möjligt vid själva uthyrningstillfället på plats. Tacksam för era erfarenheter!
13 aug. 2017 21:32
Hej, ja depositen är hög på hyrbilar. Du kan ta en direktbuss från flygplatsen till Neapel. Från Neapel har du ett smidigt direkttåg som du köper biljetter på plats. Fungerar kanon bra ! Fiumicinoexpress går både från Fiumicino och Ciampino flygplatserna. Sedan har du bra bussar från Sorrento till Amalfi. Eller så tar du metro de mare ( båt ) ena vägen och buss andra vägen. Från Sorrento har du även båt till fina Ischia och såklart vackra men hysteriska Capri.
14 aug. 2017 13:04
Citerat från Acotrisse:
Hej, ja depositen är hög på hyrbilar. Du kan ta en direktbuss från flygplatsen till Neapel. Från Neapel har du ett smidigt direkttåg som du köper biljetter på plats. Fungerar kanon bra ! Fiumicinoexpress går både från Fiumicino och Ciampino flygplatserna. Sedan har du bra bussar från Sorrento till Amalfi. Eller så tar du metro de mare ( båt ) ena vägen och buss andra vägen. Från Sorrento har du även båt till fina Ischia och såklart vackra men hysteriska Capri.
Hej! Tack för ditt svar. Jag har tittat lite mer och det blir nog att vi tar tåg från Rom ner till Neapel vilket verkar gå rätt fort, strax över en timme. Väl på Neapels tågstation bokar jag en transfer med Sorrento cars vilken tar oss direkt till vårt hotell. Känns smidigast så.