Hur utnyttjar man bäst några dagar på Bali?

29 aug. 2008 18:05
Visningar: 549
Hej
Jag ska på en dykresa till Wakatobi där man flyger ut från Bali och har fyra heldagar på Bali, två av dessa har jag bokat in mig på dykning. De två andra skulle jag vilja utnyttja på bästa sätt, är det någon som har några råd på ställen att uppleva/besöka?

Tar tacksamt emot alla råd och tips

Ha de / Gittan :-)
30 aug. 2008 04:25
Hyr en chaufför som kör runt er på ön och visar er det mesta. Så gjorde vi när vi var där år 1989 tror jag det var.
Mvh Eva
30 aug. 2008 15:12
Ta er upp till Lovina beach och simma med delfiner. Besök Tahna lot och upplev solnedgången där. Besök de olika hantverkarna i Ubud, de gör möbler, silversmide m.m. Aptemplet och alla flygande hundar kan också vara värt ett besök. Jag antar att det fortfarande är billigt att hyra en taxi, har inte varit där sedan februari 2002 och åk runt på ön.
Av Lena23
30 aug. 2008 15:24
Hoppas att den dykning du bokat in dig på är Liberty wreck och Nusa Menjagan på östra resp. norra sidan av ön! Superbra dykning!
De resterande dagarna rekommenderar även jag att ni bokar en chaufför och reser runt. Chaufförerna har sina rutter- mother templet, vulkanen, Obud, risterasserna mot norr. Hinns med på en dag utan stress. Vi tyckte att Mother templet var lite jobbigt, då vi blev i princip hotade att betala för en medföljande gudie, trots att de sade i biljettkassan att detta inte behövdes. Nu var det bra att ha en guide, då vi fick mycket berättat för oss, men inte det sättet som vi tvingades till detr. Överhuvudtaget tyckte jag att Balineserna gärna direkt såg till pengarna ( och det är väl inget fel i det ) men det var rätt otrevliga om inte pengarna hostades upp och du kunde få spydiga kommentarer om prutningen inte passade eller en spottloska på ( väldigt nära) foten!
Skriv gärna hur Wakatobi dykningar var- intressant att få tips!
Lena