Bali/Lombok Juni 2022
Som rubriken lyder planerar jag och frugan att dra ner 3-4 veckor till Bali & Lombok nästa sommar. Givetvis om detta är möjligt. Sitter och spanar lite på flygen ner. Söker i juni iår och ser att det främst är Qatar Airways & Singapore Airlines. Hur rankar ni dessa flygbolag mot varandra?
Kollat lite på Seatguru och just detta flyget med Qatar verkar inte fått så bra omdömen, att det är trångt osv. 79cm står det, jämfört med 81cm i Singapore flyget. Jag är 196cm så utrymme är av stor vikt. Såg även att det var rätt dyrt att boka extra benutrymme Doha-Denpasar. Närmare 2000 åt båda hållen.
Någon som vet vad Singapore Airlines tar för samma tjänst? Försökte gå "vidare" med min bokning för att se priserna men det gick inte.
Tacksam för tips
Kollat lite på Seatguru och just detta flyget med Qatar verkar inte fått så bra omdömen, att det är trångt osv. 79cm står det, jämfört med 81cm i Singapore flyget. Jag är 196cm så utrymme är av stor vikt. Såg även att det var rätt dyrt att boka extra benutrymme Doha-Denpasar. Närmare 2000 åt båda hållen.
Någon som vet vad Singapore Airlines tar för samma tjänst? Försökte gå "vidare" med min bokning för att se priserna men det gick inte.
Tacksam för tips
Frågan är också hur många stopp du har? Vart flyger du ifrån? Med Singapore blir det kanske två stopp medan Qatar har 1 stopp. Vilka flygplanstyper är det på sträckorna? Det spelar också in för komfortens skull. Turkish vet jag också flyger med bara ett stop till Denpasar. Det kanske kan vara ett alternativ?
Citerat från Silverfang:
Frågan är också hur många stopp du har? Vart flyger du ifrån? Med Singapore blir det kanske två stopp medan Qatar har 1 stopp. Vilka flygplanstyper är det på sträckorna? Det spelar också in för komfortens skull. Turkish vet jag också flyger med bara ett stop till Denpasar. Det kanske kan vara ett alternativ?
HejFrågan är också hur många stopp du har? Vart flyger du ifrån? Med Singapore blir det kanske två stopp medan Qatar har 1 stopp. Vilka flygplanstyper är det på sträckorna? Det spelar också in för komfortens skull. Turkish vet jag också flyger med bara ett stop till Denpasar. Det kanske kan vara ett alternativ?
1 stopp med båda bolagen.
Köpenhamn - Denpasar
QA med stopp i Doha, SIA med stopp i Singapore.
Flygtiden är i stort sett densamma
QA verkar flyga med Boeing 777-300ER
SIA flyger med Airbus A350-900
Turkish flyger också ja, men efter att ha flugit med dom förra året till Mauritius gör jag inte det igen. Sämsta planet jag flugit med. Kan givetvis vara skillnader mellan deras plan.
Jag har flugit med båda bolagen, dock inte samma sträcka. I min mening håller båda dessa bolag hög standard och skillnaden är minimal. Du har samma flygkomfort i med benrum eller "rörelsefrihet". Jag tycker övrig service var något bättre med Singapore.
Båda bolagen har även premiumklasser men då får du betala extra för det.
Själv skulle jag välja bolaget som har den bästa flygtiden som passar mig. (flygtid-nattflyg-landningstid-avgångstid)
Båda bolagen har även premiumklasser men då får du betala extra för det.
Själv skulle jag välja bolaget som har den bästa flygtiden som passar mig. (flygtid-nattflyg-landningstid-avgångstid)
Citerat från Dsteisjo:
Jag har flugit med båda bolagen, dock inte samma sträcka. I min mening håller båda dessa bolag hög standard och skillnaden är minimal. Du har samma flygkomfort i med benrum eller "rörelsefrihet". Jag tycker övrig service var något bättre med Singapore.
Båda bolagen har även premiumklasser men då får du betala extra för det.
Själv skulle jag välja bolaget som har den bästa flygtiden som passar mig. (flygtid-nattflyg-landningstid-avgångstid)
okej tack för infoJag har flugit med båda bolagen, dock inte samma sträcka. I min mening håller båda dessa bolag hög standard och skillnaden är minimal. Du har samma flygkomfort i med benrum eller "rörelsefrihet". Jag tycker övrig service var något bättre med Singapore.
Båda bolagen har även premiumklasser men då får du betala extra för det.
Själv skulle jag välja bolaget som har den bästa flygtiden som passar mig. (flygtid-nattflyg-landningstid-avgångstid)
Har även läst lite på Tripadvisor och verkar som de håller SIA högre också gällande Service etc.
QA flyger kvällstid dvs natt ifrån Doha till Denpasar
SIA flyger 12.00 från KPH och landar 00.00 svensk tid i Singapore, dvs morgon där borta. Så det blir ju inget nattflyg, på vägen ner dvs. Kan man sova på det flyget så är det ju bra med tanke på tidsskillnaden