Hur är läget i Södra Cypern?

Av Marrow
19 juli 2006 11:23
Visningar: 2344
Jo jag har precis börjat kolla på resmål nedåt i EU, Jag vill till något ställe där jag kan slippa allt lung och tråkiga stränder i sverige. Jag vill festa o sola som aldrig förr.
Jag har kollat på Alanya i Turkiet, och Ayia Napa i Cypern, men nu såg jag att pågrund av dessa "massförstörare" så har flertalet från Libanon evakuerats till södra Cypern. Så min fråga är om jag ska skippa Cypern och ta Turkiet istället, eller om det är lungt att åka till Ayia Napa?
23 juli 2006 15:00
Alanya är oslagbart så det vill jag absolut rekomendera, vart där 5 ggr... Bästa partyt och stränder!
Drar nog dit en sväng i sommar igen, man tröttnat aldrig på Alanya! Inte jag iaf! =)

Det beror helt på VART i cypern man befinner sig, vissa delar märker man inte ens av oroligheterna av
"det nya" kriget i Libanon!
Har en massa vänner som både har blivit evakuerade och är kvar på både cypern o Libanon (därför vet jag).
Av Sindel
27 juli 2006 09:05
Jag hade definitivt valt Alanya. Har visserligen aldrig varit på Cypern, men flera ggr i Alanya, senast i juni.
Har hört från flera att Cypern är svindyrt. Du får mycket mer för pengarna i Turkiet.
Alanya är toppen om du vill festa o sola.
Av Cfo
23 sep. 2008 22:34
Lugnt är det, men super-turist-igt i Ayia Napa och super-DYRT! Allt alltså, finns inget billigt alls.
Av Homeros
24 sep. 2008 06:15
Så Alanya är inte turistiskt eller vad? Kan hålla med om att det är dyrt på Agia Napa men vad gäller fest så är det garanterat rätt plats för dig!! Non stop party!! Ångående Libanesiska flyktingar så är det nog inget du behöver bekymra dig över. Sen förstår jag inte folk som åker på semester och redan från första sekund börjat tänka på pengar. Känns inte som en kul semester det. Att välja resmål efter var det är billigt?!
Konstigt... Själv åker jag dit jag vill och dit jag trivs. Hellre lite dyrare semester på en plats man verkligen vill vara på än en "ganska" bra semester "där det var billigt iallafall".
Man har ju inte semester så ofta.
Hur som, vill du ha grymt party dra till Napa!!!