Hotell bokningar

19 okt. 2010 16:26
Visningar: 413
Jag ska till Malaysia mellan 7/12 och 4/01 med mamma och min 4åriga dotter. Jag undrar om ni som är erfarna vad som är bäst när det kommer till hotell bokningar i Malaysia. Ska man helst boka i förväg på nätet eller går det lika bra att hitta något på plats. skiljer det sig i pris i så fall om man bokar på nätet vs på plats. Skulle uppskatta om ni kunde dela med er era erfarenheter från Malaysia på det område.

Vi tänkte bege oss till Langwaki, Kota Kinabalu för att ta sig längs kusten till Brunei, singapore och kanske om vi henner med några ställen i närheten av södra halvön innan vi åker tillbaka till Kuala Lumpur.

/Maria
Tack på förhand
Av Sierra
19 okt. 2010 16:55
Eftersom ni kommer att vara på plats under peakseason är det säkrast att boka boende innan ni åker.

Det finns många bokningssajter att välja bland och de är alla billigare än att boka med hotellens egna websidor. Själv föredrar jag booking,com då man där inte behöver betala någon deposition på bokningen och har möjlighet att avboka till två dagar innan utan kostnad. Du garanterar bara bokningen med dit kort och betalar till hotellet vid utcheckning.
Av Mpc
26 okt. 2010 20:20
835,00 SEK natten på Melia boka hemifrån via min lilla resebyrå
27 okt. 2010 15:33
säkrast att boka innan,på langkawi hyrde vi på Langkawi Boutique Resort.på den nyrenoverade delen mitt på pantai cenang reseptionen är fantatisk ligger i en gammal engelsk balsal från slutet av 1800tal men begär den nyrenoverade delen vi betalade 200 myr natten för tre personer och rumet var på ca 60kvadrat.