Hörlurskontakt Cathay Pacific

Av Nerd81
12 nov. 2011 01:05
Visningar: 1442
Hej
Jag och flickvännen åker till Filippinerna 29/1 - 1/3 med Cathay Pacific. Mellanlandningar i London och Hong Kong. Jag undrar om någon vet vad det är för hörlursingång i deras mediastation? Har försökt googla på det men får upp rätt många olika svar. Skulle vilja använda mina egna lurar men vet ej om de kommer att fungera.

Mvh
Micke
12 nov. 2011 11:42
Tjena Micke, du borde maila. De, om någon borde veta... (Logga in för att se e-postadress)
Av Nerd81
12 nov. 2011 22:18
Hej Mondiano och tack för ditt råd. Har redan mailat dem men svaret lyser med sin frånvaro. Därför jag frågade om någon här på forumet åkt med dem och visste.

Mvh
Micke
13 nov. 2011 11:05
Du kommer inte kunna använda dig utav dina egna hörlurar, utan vara begränsad till deras egna hörlurar.
Av Nerd81
14 nov. 2011 23:03
@Longhauler: Har du någon motivering till varför?
14 nov. 2011 23:18
Flygit 4ggr i år med dem och då fanns inte den möjligheten att använda egna lurar, dock kan du koppla upp din laptop då det finns strömutag, men är inte säker på om utaget var på 110v eller 220v.
Av Nerd81
14 nov. 2011 23:21
Funkar inte med en flygplansadapter?
14 nov. 2011 23:34
Det kan det mycket väl göra. Har inte testat, men chanserna är stora att det gör det.
Av Nerd81
14 nov. 2011 23:37
Värt ett försök. Tack för dina svar!
Av Rikset
25 nov. 2011 11:44
Hello,

Åker med Cathay Pacific i februari nästa år. London-Hong Kong-Cebu.
Strömuttagen för laptop etc, finns de även vid varje stol i ekonomiklass eller är den servicen för de med mer krav på benutrymme......?
Av Nerd81
25 nov. 2011 17:05
Enligt deras hemsida ska de tillgodose det vid varje plats. Se nedan:

Inflight laptop power:
110 V AC PC Power: Need to keep your laptop computer running at full speed onboard? We offer you inflight laptop power! This service is available to all passengers in all classes on long-haul flight. The voltage is 110V AC, maximum power output is 100 watts.
Av Chilli
25 nov. 2011 17:58
Hej, svaret jag fick av en tekniker var att flybolagets o dina(mina) egna hörlurar inte är på samma ohm och därför kan dina störa övriga nätet på planet, fick samma info på fritidsresors hemsida.
Väl mött någonstans
Mvh Chilli
Av Rikset
28 nov. 2011 11:39
Tack för svaret.

Nu kommer en fråga som kanske snuddar vid gränsen lathet/dumhet men jag blottar strupen.

En bra adapter till uttaget, förslag på det, om någon har det? Antar att det finns på Teknikmagasinet/Kjell & Co etc och att jag borde söka själv, men för att undvika att sitta där på planet och trött konstatera att den jag har med mig inte fungerar tar jag tacksamt emot förslag på en som är klockren.

Tack på förhand
/
Janne
Av Bibby
6 dec. 2011 02:02
Skamtar du eller???

Hur viktigt kan detta vara pa en skala?
Av Rikset
6 dec. 2011 19:45
Ungefär så här viktigt:

I förhållande till i princip alla problem du kan tänka dig: helt totalt oviktigt, nästan på gränsen till stupiditet.

Men i förhållande till att sysselsätta en treåring i ca 25 timmar kan denna lilla detalj, inte bara för sonen och oss, utan även för kanske ca 300 andra övriga passagerare, vara skillnaden mellan total kollaps eller en bra start på en härlig resa.

Välkommen till "I-världen".

/
J
Av Chilli
6 dec. 2011 20:09
Hej, uppdaterar: du FÅR inte använda dina egna lurar pga att du kan störa det övriga nätet.Blev ertappad med mina egna o det blev ett jä.la liv pga att det blev störningar på min bänkrad.
6 dec. 2011 21:37
Vi åkte med Cathay till HongKong i april i år och dom kommer vi aldrig att åka med igen. Stolarna är stenhårda trånga och går inte att fälla.Det finns strömuttag ett på varje sätesrad men av fem vi provade fungerade bara ett. Hörlursuttagen är med två st 3,5mm så det fungerar med adapter från Kjell&co. Men utbudet var dåligt och ljudet hackade och hoppade hela tiden.
9 dec. 2011 23:23
Citerat från sebkat1811:
Vi åkte med Cathay till HongKong i april i år och dom kommer vi aldrig att åka med igen. Stolarna är stenhårda trånga och går inte att fälla.Det finns strömuttag ett på varje sätesrad men av fem vi provade fungerade bara ett. Hörlursuttagen är med två st 3,5mm så det fungerar med adapter från Kjell&co. Men utbudet var dåligt och ljudet hackade och hoppade hela tiden.
just dom problemen är det flygbolaget vill undvika om man skulle ha helt fel ohmtal på sina lurar,sen finns det faktiskt "vanliga" lurar som funkar alldeles utmärkt med en flygadapter till men det är ju svårt för bolaget att veta vad just du har för lurar så då är det ju lättare att enbart tilåta deras egna.
Bosse.
9 dec. 2011 23:42
Citerat från bibby:
Skamtar du eller???

Hur viktigt kan detta vara pa en skala?
Ja bibby visst kan det väl helt klart betecknas som ett i-lansproblem men jag förstår väl ändå resonnemanget då vi flygit en j-a massa gånger med våra barn och nog har de klart större behov av underhållning än vad en lat gammal gubbe som jag har, jag har mina ljudböcker på telefon och några tidningar som förströelse det räcker gott för mig.

Ett tips på bra förströelse för barnen är att investera i en spekonsoll typ nintendo eller liknande om barnen är så stora att de klarar av en sån om de inte redan har en så?, utan tvekan kan det vara väl investrade slantar och för våran del har det räddat upp många tråkiga flygningar.

Dom där spelen är också kanon vid väntan i skitttråkiga transithallar på flygplatser för att inte tala om alla lågprisflyg vi gjort med plan som totalt saknar underhållning.

Hoppas ni får en bra resa.mvh.Bosse
10 dec. 2011 16:48
Hej, klart barnen ska ha det kul på flygningen!

Bästa flygningen jag haft är faktiskt med Cathay Pacific till Hong Kong. Det fanns konsol med filmer, serier och enklare tv-spel på varje plats. Dom barn jag såg satt mest och spelade hela flygningen.

Beror förstås på vilken kärra man flyger med, men det kanske man kan kolla upp?

När det gäller lurar, säger som Nemi: Det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse ;-)
Av Nerd81
10 dec. 2011 18:12
Kul med så många svar och att frågan engagerar. Nog är det ett i-landsproblem alltid men det tycker jag att man får räkna med på ett reseforum. (Hur många i u-land har råd att resa?) Ska kolla upp vad de har för lurar i 1:a klass om det är några som är värda att investera i annars får jag väl be om förlåtelse på planet ;)