Hong Kong, Fillipinerna, Malaysia

Av Khj87
11 sep. 2014 10:37
Visningar: 305
Hejsan!

Planerar att backpacka Hong Kong, Fillipinerna och Malaysia i april/Maj.
Så tar tacksamt emot tips och råd om dessa ställena. Allt är av intresse!

Jag ska åka ensam ni som har erfarenhet av det får gärna skriva en rad oxå :) Måste man bo i "dorms" för att komma undan hyffsat billigt!? Vad kostar typ en egen bungalow per natt?

Tacksam för svar!
Mvh KHJ
15 sep. 2014 21:37
Åh, jag ska köra precis samma resrutt fast nu i höst!! Min tanke är Arlanda-Hong kong. Ett par dagar i Hong kong för att strosa runt osv. Lite osäker på hur det blir i en storstad när en reser ensam!? Därefter är min tanke att ta air asia till Kota kinabalu. Träffa orangutangerna, bestiga mount kinabalu, ta dykcert, åka ut till ön med skölpaddorna osv. Därefter flyg över till Filipinerna. Här är jag osäker på vad en ska göra. Sola, bada och dyka i varje fall.

Vad har du hittat för info, hur ser din plan ut än så länge? Hur länge blir du borta? :)

Mvh Jennifer
Av Khj87
17 sep. 2014 20:55
Tjena Jennifer!

Jag har tittat på ön Bohol och Boracay på Fillipinerna tänkte mest slappa och sola/Bada.

Sedan ta med ner till KL och Singapore för lite storstads semester och sedan avsluta med öarna Tioman/redang/Perhentian Islands på östkusten.

Har tittat lite på Borneo oxå :) Vilken ö menar du med sköldpaddorna?? Låter intressant!

Tänkte vara borta 5 veckor!

Hur länge blir du där?

Mvh