HK + Malaysia 3 veckor: Budget, etc?

Av Sarris
1 okt. 2014 23:06
Visningar: 330
Har alltid drömt om att besöka Hong Kong och Malaysia och råkar ha några veckor över till förfogande i november och december. För de som varit där och kan ge mig råd:

Jag undrar vad som kan betraktas som en rimlig budget under en tre veckor lång vistelse i dessa länder? (Flyg+boende+mat etc). Jag tänker mig ca 3 dagar i HK och 15-18 dagar i Malaysia - utgångspunkt Kuala Lumpor med förflyttelse till Langkawi.
Avser inga dyrare nöjen, men matmarknader, en del turistgrejer i HK och KL, transporter, avkoppling på stranden och rimlig boendestandard.

Är det säkert att åka på egen hand som tjej till dessa länder? Hur är vädret denna tid på året (vad innebär monsunsäsong i praktiken dvs)? Vad får man inte missa och finns det något extra viktigt att beakta/ha i åtanke?

Öppen för tips och råd! :)
Av Bibby
2 okt. 2014 21:26
HK/Macau är det bästa du kommer att uppleva.

En ensam tjej är säkrare där än i Sverige idag.

Var i HK/Macau för några veckor sen, var helt grymt men är min favvostad också.

Finns alla priser så svårt att svara på, var vill du bo, äta, mm

Vart en del i KL också, rekar hotellet Raduis, som nu tydligen bytt namn..
http://sv.hotels.com/hotel/details.html?children%5B0%5D=0&previousDateful=false&reviewOrder=date_newest_first&dd=2.1.2015&rl=CITY:908873:PROVIDED:PROVIDED&roomno=1&did=908873&rooms%5B0%5D.numberOfAdults=2&tab=description&dn=Kuala+Lumpur,+Malaysia&hotelId=171197&cd=22.12.2014