Gruppresa Island 2015

Av Missy84
1 mars 2014 23:26
Visningar: 250
Hej!

Jag är en lugn och trevlig tjej på 29 år som länge velat åka till Island och få uppleva dess vackra natur! :)
Har tankar om att åka på en gruppresa med guide nästa år. Det vore trevligt med sällskap!
Någon mer som är sugen på Island 2015?

Hälsningar Anna
Av Tazzo
2 mars 2014 19:55
Hej Anna!

Jag har faktiskt suttit och tittat på resor till Island nästa vår/sommar. Skulle gärna åka dit och vandra på glaciär, rida islandshäst och bada i varma källor mm. Vad är det för gruppresa du tittat på? Vore roligt att åka i sällskap med någon annan så man hitta på lite saker på typ kvällar och fria dagar på gruppresan.

Hälsningar
Jenny
Av Missy84
2 mars 2014 20:13
Hej!

Vad roligt! Jag har varit inne på vulkanresor.se och kollat olika gruppresor med guide.
Då ingår många aktiviteter/sevärdheter.
Jag har också tänkt mig våren/sommaren nästa år.
Det vore trevligt med sällskap! :)
Vart bor du? Sthlm här.

Hälsningar
Anna
Av Tazzo
2 mars 2014 20:29
Hej igen,

jag har också kollat på Vulkanresor men även http://www.icelandexplorer.se. De har ganska likvärdiga resor faktiskt. Kolla upp dem. Har tänkt mig en gruppresa på en vecka, så man hinner med att se tillräckligt.

Jag bor i Linköping.

/Jenny
Av Missy84
2 mars 2014 20:49
Det fanns bra gruppresor där med.
Valsafari känns lockande!
Jag undrar vilken månad som är bäst att åka?
Mellan maj-augusti kan jag tänka mig.
Absolut en vecka.

/Anna
Av Tazzo
2 mars 2014 21:05
Skickat dig ett pm. :)
Av The_bro
9 mars 2014 20:32
Hej!

Jag håller på och sparar pengar för att kunna ha 2015 som ett reseår och att då besöka Island vore jätte kul, speciellt om man är fler! :)
För mig vore det mest optimalt att åka på hösten :)

Jag heter Rickard, 21 år och bor i Sthlm.

//Rickard
26 jan. 2015 23:18
Hej Anna

Har funderat på själv Island nu till sommaren, men vet inte riktigt vad man skall välja.
Både tittat på resa själv och gruppresor. Fast verkar smidigare att resa med ngn slags gruppresa där man får guide, boende och så slipper man åka själv. Som annars varit fallet om jag skulle åkt iväg själv!

Har ni bestämt och bokat ngt och isf vad? Tänkte om ni skulle tipsa vad som är bra.
Gillar att fotografera som är ett stort intresse, därför skulle jag vilja åka till sagolandet Island.

Hälsningar Kristian
Diskussionen är stängd för nya svar