Göra i Santorini?

27 apr. 2019 20:50
Visningar: 399
Jag och min kompis ska till Perissa 8 juni i en vecka och undrar hur det är i juni, är det tillräckligt varmt att bada i havet? jag har läst om att det är stenigt nere vid vattnet och att det är bra om man har badskor på sig när man ska gå ner i vattnet.

Finns det något ni kan rekommendera att man ska göra i närheten och helst inget som kostar för mycket då jag vill försöka hålla i min budget.
28 apr. 2019 09:14
Ja, det är stenigt på Santorini. Jag hade inga badskor, men det är ju bra att ha. Det är varmt nog i havet (men vet ju inte vad du anser är varmt).

Jag tycker att du ska åka till andra sidan Santorini, dvs. Fira och Oia t.ex. Det går bussar dit.
28 apr. 2019 14:34
Ok tack, jag tänkte åka till Fira och kolla runt lite.
Av Frodo
29 apr. 2019 09:14
Att utforska Santorinis byar, stränder och sevärdheter är ett måste om du ska åka till Santorini. Kika här för tips på saker att upptäcka: https://www.santorinigrekland.se

Man kan som sagt ta buss till många ställen, och om ni inte vill lägga pengar på hyrbil så kan man även åka taxi hyfsat billigt till många ställen. Glöm inte att avtala med taxin om när ni vill bli hämtade igen.
30 apr. 2019 14:39
Blåser det mycket på ön i Juni? jag läste om att under sensommaren och hösten kan det blåsa rätt mycket. Vi ska bo på ett hotell som heter Gardenia och det ligger 3 minuter ifrån stranden.
30 apr. 2019 14:43
Någon som vet vad dem tar för solstolarna, jag tänker på att det kanske är bättre att bara ta med en filt istället och ligga på på stranden.