Giftun Azur resort / Hurghada

Av Spiro
5 okt. 2010 18:07
Visningar: 848
Hej!
ska snart åka till Hurghada och ska bo på Giftun Azur Resort...
Min fråga är om någon bott där och hur hotellet samt omgivningarna är??
Vet att det hette Giftun beach resort förr och hittar deras hemsidor men vill veta lite mer om stället från oss kunder så att säga....

Tack på förhand...
Av Krezz
5 okt. 2010 22:25
Hallå!

Det är ett bra hotell (åtminstone var det så 2007 då vi bodde en vecka där) som ligger i den nya och södra delen av Hurghada. Ganska stort hotellområde med många aktiviteter och en hyfsad strand men den är inget paradis för den som gillar att snorkla då det är dåligt med liv då på sandbotten. Tröttnar ni på att trampa upp och ner för gatan utanför, det finns dock en hel del att se innan dess, så ta en taxi ner till Sekalla där det är lite mer kaotiskt men trots detta en upplevelse som ni inte skall missa.

Lycka till därnere...

MVH Sören

http://www.krezz.se
6 okt. 2010 09:32
Giftun tycker jag är ett trivsamt hotell men precis som föregående skribent skriver så kan man bli litet trött på att traska efter gatan utanför hotellet,samma skräp säljs efter hela gatan och det är livsviktiga varor som parfym papyrus saronger sen kommer litet parfym saronger och papyrus ja jag tror du hajar inte speciellt varierat shoppingutbud om man är ute efter det sen är försäljarna nästan inge tjatiga heller he he! det är några år sen jag var där men antar att läget är nåt liknande idag.
Hur som hellst hotellet är bra tycker jag sen kan man tycka vad man vill om resmålet Hurghada som helhet personligen tycker jag att det är en nitlott men det är en annan historia.
mvh. Bosse.
Av Hathor
6 okt. 2010 10:49
Giftun är ett hotell som alla andra,varken bättre eller sämre..
ligger i en rörig omgivning,liksom alla andra hotell,men försäljning o snurr ...
massor av tyskar invaderar hotellet...