Första gången till Filippinerna

24 juli 2012 23:50
Visningar: 641
Hej!
Vi är 50+ par som funderar på Filippinerna. Har varit en del i Asien (Thailand, Vietnam, Kambodja, Malaysia osv) men vill prova på Filippinerna.
Funderar på att åka i slutet oktober/början november, är det en bra tid?
Vi vill se och uppleva Filippinerna, men även sola och bada.

Vilka ställen rekommenderar du att vi besöker och vilka ska vi undvika?
Har hört att Boracay ska vara fint.

Övrigt man bör tänka på?

Tacksam för tips.
Av Lapp3n
29 juli 2012 22:29
Var med frun och en kompis i bl.a. Filippinerna i början på året och då startade vi i Manilla där vi var i 2 dagar och som ingen av oss fastnade för.
Åkte söderut till Batangas för att ta en båt ut till någon av öarna och det vart till White Beach lite väster om Puerto Galera och det var mycket trevligt där. Vita stränder, härligt vatten och trevligt folk samt inte allt för stort och "turistiskt".

Efter några dagar el en vecka åkte vi vidare söderut med båt och annat och hamnade på Borocay vilket var väldigt fint men väldigt exploaterat. Vita stränder, sol, trevligt folk, försäljare och massa turister, en blandning av det mesta.

Var där i ca 3 dagar och for sedan vidare söderut där vi hamnade på ön Malapascau som var helt suverän, kanon fina stränder, sol, hotell och mycket trevligt folk. En dykresort med ett magiskt lugn. Ingen av oss dyker så vi åkte på en båt resa, snorklade lite, åt god mat och var på ett party mitt ute i djungeln..:)
Här var vi i 4 dagar men var tvungna att åka vidare p.g.a. att alla hotell var bokade och att folk även sov ute på solstolarna.
Har hört att Palawan ska vara helt magisk men tyvärr får vi ta den Ön någon annan gång.

Har några få bilder i mitt album från bland annat White Beach, Boracay och Malapascua..

Hoppas det hjälpe något med det jag skrev.
29 juli 2012 23:45
Tack så mycket för ditt svar.
Jag kanske återkommer med nån fråga framöver.
Av Lapp3n
4 aug. 2012 19:36
Absolut, bara fråga ska vi se om vi kan svaren :-)