Flygtider till Phuket...Gaaaahh, blir tokig!

29 jan. 2011 19:25
Visningar: 4450
Fram o tillbaka...letar o letar...

Hittat en ev resa nästa år till Khao Lak.
Hotellet är med Fritidsresor.
Flygtiderna då...dom är ju helkassa!

Åker man dagtid ca 14.00 så är man framme 07.50 i Phuket.
Vilket innebär att klockan för oss då är ca 01 på natten och.
Då ska man oxå ta sig ut med transfern för att sen gå på hela dagen lång eftersom det bara var morgon i Thailand.

Eller så finns det kvällstider som funkar bättre för ner resan men då istället tar 14h 30 min hem till Göteborg från Phuket för att det åker via Shrihan eller vad det hette...Blir inte klok på det här!

Fritidsresor är ju så bra vad gäller DIREKTFLYGEN.
Reser med två barn (då 6 och 9 år) och det är ju en jätte fördel om man åker på natten så att dom sover istället för att hålla igång och fråga när man är framme i 11 timmar ;-)

Finns det nåt annat bolag som har direktflyg från gbg eller arlanda som ni kan tipsa om??

Tycker alla pratat om att det är ju så smidigt att åka till Thailand eftersom man åker med nattflygen...Jaha, vart hittar man dom då undrar jag`????
Av Mpc
29 jan. 2011 19:28
har du kolla in här på RG flyg ?
Av Mpc
29 jan. 2011 19:42
RG = Är Förkortning på ----( Reseguiden )
29 jan. 2011 19:45
Aha...helt novis på detta serrö!

Jag som sprang o kollade ReGuljär.
Har inte kollat nåt här på Reseguiden...Dags nu kanske!
Av Mpc
29 jan. 2011 19:48
ja det tycker jag sen fins det fler sidor om flyg
29 jan. 2011 19:53
Kollat nu men det är inga direktflyg.
Man kan säkert hitta billiga stolar men då får man byta två gånger och restiden bli uppemot 19, 24 eller 32 timmar.
Ännu värre!

Ligger alla år 2012 flygtiderna ute hos alla bolag redan eller är det bara ett fåtal som dom redan petat in och sedan fyller på med den exakta flyginformationen??
29 jan. 2011 20:09
Finns inget DIREKTFLYG med någon utav de tre alternativen.

Verkar som om Fritidsresor är ganska ensamma om det då dom har det som "lockbete".
29 jan. 2011 20:16
Vet att Thai air flyger direkt från Arlanda och Kastrup, vet inte om de flyger från Göteborg.
Lite konstigt är det, jag söker på direktflyg och får mängder av förslag-fast nästan ALLA är trots det med mellanlandning!!!
Ingemar
29 jan. 2011 20:34
Citerat från ingemar_e:
Vet att Thai air flyger direkt från Arlanda och Kastrup, vet inte om de flyger från Göteborg.
Lite konstigt är det, jag söker på direktflyg och får mängder av förslag-fast nästan ALLA är trots det med mellanlandning!!!
Ingemar
Precis!!!
Får meddelande om att sökmotorn inte hittar nåt direktflyg och då istället ger förslag på annat.
Att då få restid på 34 timmar är ju inte ens i närheten....
Av Ynwi
29 jan. 2011 20:59
Direktflyg är ett flyg med ett genomgående flygnummer, en teknisk mellanlandning
som inte syns i flygtidtabellen kan förekomma. Att åka med direktflyg kan innebära
att det planet går ner på vägen för att exempelvis tanka. Så länge flighten inte byter
nummer vid stoppet anser flygbolagen att det är ett direktflyg.

Nonstopflyg är flyg som inte mellanlandar utan flyger från punkt A till B utan att gå ner.

Flyg med mellanlandning = som det låter
Av Sierra
29 jan. 2011 21:46
Apollo har direktflyg till Phuket och kollar man deras flygtider i dag som antagligen är desamma nästa år visar de:

Departure Landvetter 22.00 och arrival Phuket 14.50 lokal tid. Flygtid 10 tim 50 min.

Hemresan tar längre tid då mellanlandning i Sharjah krävs.
Departure Phuket 16.00 och arrival Landvetter 00.25 lokal tid. Flygtid 14 tim 25 min.

Varför inte köpa flygstol med Apollo och fixa boendet själv?
http://www.apollo.se/se/valkommen/pages/valkommen.aspx
29 jan. 2011 22:47 (redigerad)
Hej!

Ja det är ju svårt om man reser över halva jordklotet igenom många tidszoner.
Thaiairways flyger ochså vid 14 tiden.

Men SAS från Kastrup flyger faktiskt klockan 19:50 direkt till bangkok.

Bokning
http://www.sas.se

Exempel: (RESTID 17 Timmar)

18:40 - 19:25 SK449 Göteborg - Köpenhamn (Terminal 3)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: MC Donnell Douglas MD-80 All Series

Mellanlandning i: Köpenhamn 3:25

22:50 - 14:45 SK973 Köpenhamn (Terminal 3) - Bangkok
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Airbus Industrie A340-300

Mellanlandning i: Bangkok 1:15

16:00 - 17:20 SK8622 (TG) Bangkok - Phuket

MVH Tommy
29 jan. 2011 22:50
Citerat från ymmot123:
Hej!

Ja det är ju svårt om man reser över halva jordklotet igenom många tidszoner.
Thaiairways flyger ochså vid 14 tiden.

Men SAS från Kastrup flyger faktiskt klockan 19:50 direkt till bangkok.

Om du ska till phucket så avgår planet 16:00 ifrån Kastrup.
Du kan ju resa från göteborg via kastrup. Det är väl inte så farligt?

Bokning
http://www.sas.se

Exempel: (RESTID 17 Timmar)

18:40 - 19:25 SK449 Göteborg - Köpenhamn (Terminal 3)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: MC Donnell Douglas MD-80 All Series

Mellanlandning i: Köpenhamn 3:25

22:50 - 14:45 SK973 Köpenhamn (Terminal 3) - Bangkok
Trafikeras av: Scandinavian Airlines Flygplanstyp: Airbus Industrie A340-300

Mellanlandning i: Bangkok 1:15

16:00 - 17:20 SK8622 (TG) Bangkok - Phuket

MVH Tommy
Tack Tommy för infon.
Men jag vet inte om det blir så mkt smidigare att dels sitta o vänta 3 timmar i Danmark för att sen åka till Bankok och vara långt ifrån vårt mål- Khao Lak.

Det blir ett väldigt pusslande....Men det ska väl ge sig!
Av Miliam
29 jan. 2011 22:56
Kolla med Indcen resor... Jag bokade flyg till Malaysia och Thailand med dem...

Men vi åker via Amsterdam men bara 2timmars väntan...

De hade en del andra förslag men kolla du kanske får något som lockar.....
30 jan. 2011 14:43
Citerat från cattis77:
Kollat nu men det är inga direktflyg.
Man kan säkert hitta billiga stolar men då får man byta två gånger och restiden bli uppemot 19, 24 eller 32 timmar.
Ännu värre!

Ligger alla år 2012 flygtiderna ute hos alla bolag redan eller är det bara ett fåtal som dom redan petat in och sedan fyller på med den exakta flyginformationen??
Hej
Vi skall resa Jan 2012 från Köpenhamn
Har du hittat priser till mars redan??? för jag hittar inga flygpriser för jan/febr 2012!
Tacksam för tips!
Av Cina36
30 jan. 2011 17:56
hejsan! jag åkte med 3 barn förra året (1,3 och 11år) och det funkade jättebra. Men vi somnade senas kl 18 thai tid och sen var vi redo för nya äventyr dagen efter :) Åkte 14,30 och var framme i bangkok ca 00,30 svensk tid och sedan väntade vi två timmar för att flyga vidare till krabi....var framme vid resorten ca 04,30 svensk tid.

Bokade flygen med Odenresor så vi behövde inte bry oss om väskorna förrän vi var framme i Krabi. vi åkte med thai och det var super!! värt varenda krona!

Men man kan ju boka även mellanflygningen via nätet med tex air asia och det funkar bra vad jag har hört.
Av Cina36
30 jan. 2011 18:23
tittade på mina nya biljetter och så här ser det ut stock-bang: 14,30sv tid- 05,50 thai tid 10,40 restid
bang-krabi: 08,00-09,20 thi tid 1,20 restid
2,10 vänt tid
tid till resorten på koh lanta ca 1,5-2,0 restid

så restiden blir ca 15,45 min
3 feb. 2011 20:38
Hejsan Cattis77
Thai släpper inte sina biljetter 10-11 månader innan avresa..så du får vänta början av Mars
4 feb. 2011 11:41
Vi hittade via Fritte en avgång kl 16.35 -mars 2012 som passar ganska bra. Då hinner man nana ett antal timmar innan landning vid ca 04. När man sen är framme så är det förmiddag där och poolhäng och plana ut på stranden kommer antagligen kännas ganska rätt i tid;-)

Har bokat med andra ord!!!
Av Bibby
7 feb. 2011 19:27
Citerat från cattis77:
Vi hittade via Fritte en avgång kl 16.35 -mars 2012 som passar ganska bra. Då hinner man nana ett antal timmar innan landning vid ca 04. När man sen är framme så är det förmiddag där och poolhäng och plana ut på stranden kommer antagligen kännas ganska rätt i tid;-)

Har bokat med andra ord!!!
Du kan inte vara sann, du måste driva med alla här, eller hur?

En del blont hår där kanske?
7 feb. 2011 20:17
Cattis!

Du kan nog räkna med jetlag vilket flyg ni än tar. Det blir väl till att sova vid poolen hela familjen första dagen i Thailand. Det är i alla fall min erfarenhet som har varit där fem gånger.

Trevlig resa
7 feb. 2011 20:37
Citerat från bibby:
Citerat från cattis77:
Vi hittade via Fritte en avgång kl 16.35 -mars 2012 som passar ganska bra. Då hinner man nana ett antal timmar innan landning vid ca 04. När man sen är framme så är det förmiddag där och poolhäng och plana ut på stranden kommer antagligen kännas ganska rätt i tid;-)

Har bokat med andra ord!!!
Du kan inte vara sann, du måste driva med alla här, eller hur?

En del blont hår där kanske?
Trevlig attityd!!!
7 feb. 2011 20:38
Citerat från kryddmix:
Cattis!

Du kan nog räkna med jetlag vilket flyg ni än tar. Det blir väl till att sova vid poolen hela familjen första dagen i Thailand. Det är i alla fall min erfarenhet som har varit där fem gånger.

Trevlig resa
Precis vad jag menade...Perfekt att bara slappa och vila ikapp vid poolen.