Flygavgång 05.35

28 jan. 2018 10:53
Visningar: 147
Hur hade ni planerat sista dagen i Bangkok med flygavgång 05.35? Bo nära flygplatsen? Bo i city? Vilken tid hade ni då checkat ut? Eller checka ut kl 12, vara kvar på hotellet och slappa vid poolen, ta en sen massage och sen ut till flygplatsen?
Av Erik777
28 jan. 2018 14:52
Beror väl på hur man är lagd. Jag som brukar ha svårt att sova hade checkat ut vid 12, gjort något kul på dagen, kanske avslutat med en nattbio. Sedan hämtat väskorna på hotellet vid tvåsnåret och tagit en taxi till Flygplatsen.

Har man inga problem med att somna tidigt kanske ett flygplatshotell är bra.
Av Hawaii
28 jan. 2018 17:10
När jag har en tidig avgång från Suvarnabhumi bor jag alltid på Novotel, precis på flygplatsen, och gångavstånd från terminalen (även om det är bäst att ta deras Shuttle om man har en tidig avgång). Relativt dyrt, men bekvämlighet kostar ibland och kan vara värt det. Det är betydligt billigare att betala i förväg. Ofta stor skillnad.
28 jan. 2018 22:26
Vi hade tagit ett lite billigare hotell och tagit en natt extra och checkat ut vid tvådraget.
29 jan. 2018 08:39
Citerat från Thomas_petra:
Vi hade tagit ett lite billigare hotell och tagit en natt extra och checkat ut vid tvådraget.
Behöver nog inte checka ut vid 02:00. Räcker nog att checka ut vid 03:15-03:30. Vi hade en liknande flygningen från BBKK där flyget gick 05:50, vi checkade ut vid 04:00 från hotell i centrala BKK. Taxin tog 22 minuter och kön för säkerhetskontroll och passkontroll gick väldigt smidigt vid den tidpunkten på dagen.
29 jan. 2018 12:07
Ja, det beror lite på hur man är lagd. Brukar ha svårt att somna tidigt men å andra sidan är det skönt att ha ett rum att slappna av på. Får väl ta ett beslut även om jag är villrådig.