Flyg till USA/Californien

Av Sus73
3 jan. 2013 15:02
Visningar: 1017
Hej!

Ska åka till Californien i sommar med 2 barn, 7 och 10 år.
Vilka flygbolag är bra och prisvärda?
Vilka flygtider ska man satsa på för minsta jet lag?

MVH Sus.
Av Hawaii
3 jan. 2013 18:48
Oavsett hur du vänder och vrider på det så blir det en lång resdag, och jet lag går inte att undvika. Totala restiden är nog den viktigaste, så försök att undvika långa mellanlandningar. Till sommaren kommer det bara att finnas ett alternativ med nonstop service från Skandinavien till Californien: med SAS från Kastrup till San Francisco. Allting annat innebär minst en mellanlandning. Och det finns massor med alternativ. Vilken sträcka skall du flyga?
Av Sus73
6 jan. 2013 20:59
Vi har tänkt flyga in till San Fransisco oh ut från Las Vegas. Både Stockholm och Köpenhamn funkar bra att åka från. Där jag har sökt verkar det som att biljetter för 2 vuxna och 2 barn ligger på ca 33-34 kkr, bla med SAS, United Airlines, Lufthansa. Är det rimliga priser?
6 jan. 2013 21:49
Priset låter inte rimligt. Det beror ju så klart på om ni är väldigt bundna till vissa resdagar men Ni kan flyga för runt 20.000:- och om ni bokar direkt hos SAS kostar direktflyget Köpenhamn - SF ca. 23.000:-.
Av Sus73
6 jan. 2013 23:53
Hej Floridasidan,

hur hittar du dessa priser? Jag sökte på SAS hemsida, ut under v 26 och hem under v 29, det billigaste för hela familjen blev då 35 kkr.
7 jan. 2013 00:25
Citerat från sus73:
Hej Floridasidan,

hur hittar du dessa priser? Jag sökte på SAS hemsida, ut under v 26 och hem under v 29, det billigaste för hela familjen blev då 35 kkr.
Sökte i Juni, 5/6 tror jag det var och hem två veckor senare, priserna varierar och som sagt, ju flexiblare man kan vara ju bättre priser kan man hitta, sök avgångar mitt i veckan, är ofta billigt enligt min erfarenhet ;-)
Priserna är betydligt högre i Juli ser jag, 5 - 25/7 drygt 35.000:- :-( och bara ett par tusen billigare med byte (antagligen för att det är högsässong för resandet i USA).
I både Juni och September ligger priset från runt 20.000 i Augusti runt 26.000, trist! Hade ni kunnat skjuta semestern till September hade ni rest när klimatet är som bäst och sparat 15000:- på flyget plus antagligen en del på hotellkostnaderna!? (Vi reste i September 2010 och betalade då 4950:-/pers (med 1 byte)
Av Annl
12 jan. 2013 13:36
tricket när du ska resa till USA för att minimera jetlag och tidsomställning är att du flyger ut från Europa så tidigt som möjligt på dagen och sen när du ska flyga hem så ska du lämna USA så sent som möjligt på kvällen. Och så måste du förstås försöka sova på planet också.
24 apr. 2022 21:15
Ursäkta mig men Jetlag är bara struntprat.
24 apr. 2022 23:38
Citerat från Cbradley:
Ursäkta mig men Jetlag är bara struntprat.
Det kände du att du behövde tillägga i en 9 år gammal tråd?
Medlemmen har tagit bort svaret
25 apr. 2022 10:44
Citerat från Worldofmarie:
Citerat från Cbradley:
Ursäkta mig men Jetlag är bara struntprat.
Det kände du att du behövde tillägga i en 9 år gammal tråd?
🤣👌