Florida, Texas

9 mars 2017 17:13
Visningar: 199
Hej!
Jag och en vän planerar eventuellt att bila från Florida till Texas under 14 dagar i juli. Jag funderar även på om jag ska ta lite mer ledigt (5 dagar extra) så kommer då antingen åka före min vän och stanna längre i Florida, eller åka hem efter henne och stanna längre i Texas. Det här är rutten vi har planerat:

Miami-
Everglades National Park-
Savannah-
Charleston-
New Orleans-
Dallas-
Austin-
San Antonio-
Texas Hill Country-
Houston

Vill gärna ha tips på
1. Hur många dagar på varje ställe?
2. Är det någon av ställena man rentav kan skippa?
3. Ska jag spendera mina 5 extra dagar i Florida eller Texas?
10 mars 2017 18:19
Här är ungefär 2 dygn i bil inkl småstopp för lunch el kissepaus. Lägg sedan till 8-10 in och utcheckningar med upp och nedpack så har halva semestern gått åt.

Ni skulle iofs kunna klara hela Texas från Dallas eller San Antonio med utflykter därifrån men hela resan blir väldigt flyktig.

Miami till New Orleans känns redan det stressigt på 14 dagar med Floridas östkust och Orlando på vägen. Jag har passerat ett år på semester bara i Florida och har fortfarande mycket kvar.

Savannah och Charleston är båda trevliga städer men ligger lite off med tanke på resterande rutt.
10 mars 2017 18:27
Tack så mycket för svar! Vi kommer nog skippa Dallas och Houston och ta det en annan gång.
Med den tid vi har, vad skulle du ha gjort istället?
10 mars 2017 18:45
Citerat från Indien2014:
Tack så mycket för svar! Vi kommer nog skippa Dallas och Houston och ta det en annan gång.
Med den tid vi har, vad skulle du ha gjort istället?
Som jag var inne på. 14 dagar är borta i ett nafs. Allt beror såklart på er och vad ni går igång på. Svårt att rekommendera när man har noll input.

Oavsett, skippa Texas helt och se till att flyga hem från annat ställe än där ni landade.
Av Birgere
10 mars 2017 18:47
Ta du dina första 5 dagar i Miami och sedan gör ni Key West, Västkusten o Orlando sedan har 2 veckor gått och ni har ändå bara skrapat lite på ytan beträffande upplevelser. Dom andra ställena får ni ta en annan gång. Alternativet kan vara att skippa västkusten o ta Savannah ett par nätter istället.