Finns det blöjor att köpa på Koh Chang?

Av Ullisv
4 jan. 2008 17:50
Visningar: 458
Hej,
jag har varit på Koh Chang tre gånger tidigare men den här gången ska vi ha med våra barnbarn varav en som behöver blöjor.
Jag har inte sett någon större affär på Koh Chang utan där finns mest små butiker med diverse kläder och restauranter.
Kan någon som har varit på Koh Chang och som vet var man kan köpa blöjor svara är jag tacksam.
Vi vill helst inte släpa med oss mer än nödvändigt.
5 jan. 2008 11:30
Hej

Jodå det finns blöjor på de större supermarkets, de har även våtservetter som är väldigt bra.

//S
Av Gottis
5 jan. 2008 18:13
Hej!

Det finns ett stort supermarket i Chai Chet som har allt ni kan behöva.
Av Ullisv
6 jan. 2008 16:17
Hej,
Tack för er hjälp. Jag kommer nu ihåg att det finns en affär i Chai Chet.
Vi handlade bara guidböcker där förra gången.
Skönt att slippa släpa på blöjorna.
Av Lilly
8 jan. 2008 17:01
Ett par saker ang blöjor. Tänk på att de ofta är parfymerade/"lotionerade" utomlands, kan vara problem om barnet har känslig hud. Är det ett barn som är lite större kan det även vara svårt med storlek/kvalitet, framförallt vad gäller nattblöjor.
Vi räknade efter hur många blöjor som "normalt" går åt. Tog med det och hade sedan plats över på vägen hem för allt vi shoppat.......
Av Lovelin
12 jan. 2008 14:28
Hej!
Blöjorna i Thailand är betydligt sämre än de vi har i Sverie även om de heter Pampers, vår dotter fick hemska eksem eftersom de inte sög upp kisset som vanligt, men sån tur är kan de vara utan blöjor på stranden så de läkte. Men vi hade med blöjor så vi varvade mellan de vi köpte där o medtagna.

Trevlig resa!