Ensam tjej i Indien/Goa

Av Isaba
21 mars 2007 18:04
Visningar: 3860
Hej,

Jag har funderingar på att åka ensam till Goa nästa höst/vinter.

Jag undrar därför om det är någon tjej här som har erfarenhet av att vara resa själv till Indien/Goa? Finns det något speciellt man bör tänka på? Är det som i Egypten där man som ensam tjej inte får vara ensam speciellt länge..? Hur är det på stranden, påflugna försäljare?

Tacksam för nyttiga tips!

//Isabel
22 mars 2007 19:25
Hej, jag har varit 3 ggr i Goa, första med min bästis o andra åkte jag tillsammans med en äldre vän men vi bodde inte på samma ställe o var inte ihop varje dag.
Det gick toppenbra då jag också känner folk nere i Goa.
Tredje gången åkte jag ensam men då hade jag en bekant från Sverige där men vi umgicks inte heller varje dag varken dagtid eller på kvällarna.
Går hur bra som helst.
Klart man får säga till efterhängsna folk o försäljare men för övrigt går allt bra bara man har lite skinn på näsan o inte är helt blåögd.
Nästa gång jag åker blir också ensam men då tar min pojkvän emot mig o jag blir inte ensam en enda sekund...*L*
Mvh Eva
10 apr. 2007 20:33
Hej! Jag reste runt i Indien förra hösten, med min kompis. Vi kände att det var vääldigt krävande med alla människor som tittar på en, ska prata och GLOR ÖVERALLT!

Men det är verkligen ett av världens skönaste folk, så öppna, vänliga och hjälpsamma!

Jag tycker också det var "bättre" med efterhängsenheten i just Goa, där är de mer vana vid turister(=vita) och det är många som åker själva. Det gäller bara att säga ifrån i tid, indiska pojkar kan bli totalförälskade efter att man pratat och varit trevlig(vänskapligt trevlig enligt oss) i typ 5min...!

Du lär få en helt fantastisk tid i Indien!
Även om du lär bli någorlunda trött på att säga "No thanks"..=p (Ps.glöm inte säga att du har pojkvän!)
Av Emari
14 apr. 2007 15:38
Goa är nog ganska okej om man åker ensam som tjej, men jag skulle helst inte åka till Indien ensam, det är tillräckligt jobbigt om man är ett gäng tjejer. Det som kan vara bra att veta är att enligt kulturen så ska kvinnor inte se på män, röra vid män eller tala med män, pga detta så vill indiska män hemskt gärna skaka hand med dig vilket faktiskt är en enorm förolämpning. Västerländska kvinnor är i stort sett inte annat än prostituerade enligt deras sätt att se saken. Men människorna är helt underbara! Maten är helt otroligt god! Först när man har varit klädd i en saree har man verkligen kännt sig kvinnlig!
Vill inte avskräcka dig men skaffa dig sällskap, det är tryggare och man kan verkligen behöva prata av sig ibland. Sen om man blir sjuk (vilket alla friska blir i Indien) så har man hjälp att leta rätt på läkare osv.
Av Lindag
28 maj 2007 22:56
Jag hade inte åkt själv som tjej, de har en annan kvinnosyn och det kan vara jobbigt, men vän åkte ner och när hon skulle bada simmade männen under henne och drog av henne bikini osv. Åk inte, åk hellre till thailand eller något annat där männen inte håller på så!
Bara mitt tips. / Linda =)
28 maj 2007 23:57
Och jag säger ÅK!
Bara att hålla koll på efterhängsna o säga till dem!
Är du inte helt blåst o blåögd så går det bra!
Mvh Eva
Av Sanni
20 jan. 2008 08:32
Hej

Har precis kommit hem efter en vecka i norra Goa. Jag resten ensam, och såg att många kvinnor gjorde det. Har rest mycket runt om i världen och skulle säga att Goa är mest ofarligt att resa ensam.

Ha det bra. Sanni