Dominikanska rep

Av Romii
22 okt. 2007 23:00
Visningar: 1008
hej jag ska resa med min son (15mån) till dominikanska rep dec-feb 07/08 och behöver all hjälp jag kan få!

pengar? ska man ta med sig dollar eller pesos?
blöjor välling? hur dyrt?
mat?
vaccinationer som behövs?
barnvänligt?
vågar man hyra hur eller rum hos lokalbefolkningen?
har ni några tips om vart man kunde bo?
hos vilken bolag hittar jag dem billigaste resan?
behöver jag barnvagn?
kan jag ta med mig digitalcam?
jaa och så allt jag har glömt att skriva in här..
berätta gärna hur din resa var så att jag känner mig mer hemma
Av Energi
23 okt. 2007 11:45
Hejsan!

pengar? ska man ta med sig dollar eller pesos? Helt klart dollar, som nu oxå är billiga.

vaccinationer som behövs? Vi tog mot hepati A

behöver jag barnvagn? Skulle jag ha tagit med mig, är smalt och bökigt i städerna

kan jag ta med mig digitalcam? Ja

blöjor välling? hur dyrt? Brukar vara dyrt på sådana här resemål, typ allt importerat är dyrt!

Kan bara säga att det var bland det skönaste befolkning jag träffat, men det är många fattiga.
Jag och min man smet iväg till D.R och gifte oss på stranden och det var en riktig höjdare.
Drick en Pinacolada till mig när du är där!
Av Thomasm
25 okt. 2007 00:28
Hej,

Pengar är definitivt dollar. Maten är kanon. Hur och var du bör bo, är nog främst en fråga om hur resvan du är och vad du vill ha ut av din semester. Det är nog 7-8 år sedan jag var där, men Playa Dorada var då och är nog fortfarande, ett stort inhägnat turistghetto. Dvs allt fungerar och är säkert, men inte speciellt charmigt eller roligt i mina ögon. Cabarete är ett trevligt område, men inte någon höjdare med en liten = Mycket vågor. Sosua är min favorit. Fina stränder, underbara människor och ett maruenge-gung över hela stället. Största oron är nog trafiken. Inga trafikregler, ingen kunskap kombinerat med ett vansinnigt tempo. Kan alltså finnas en poäng i att bo där du vill vara om du inte ska flacka runt, för att slippa utsätta dig själv och din son för en massa vådliga taxiresor. //Thomas