Cykla Sverige-Portugal i oktober ’18

23 juli 2018 11:56 (redigerad)
Visningar: 280
Hej! I slutet av september/början av oktober tänker jag cykla från Stockholm ner genom Svea rike, till Danmark, Tyskland, Nederländerna (Amsterdam!), osv, hela vägen till Portugal där jag ska bo och jobba på en fruktfarm 🌞
Tält kommer vara min go-to-ackommodation under resan även om vandrarhem nog kommer behöva bokas då och då för dusch och tvätt. Är du sugen på att åka med hela vägen eller kanske bara en bit så får du gärna höra av dig!
Utan att ställa krav så vill jag efterlysa en ”fri själ”, men du får såklart vara precis som du vill
Vi hörs!
Alva
25 juli 2018 23:25
Hej, Jag har haft en liknande ide i över ett år! men det har inte blivit av än.. Jag tänkte cykla från Lund till Paris. Detta kommer ev ske i Sep då jag har några veckors semester.

Hur många mil om dagen tänkte du?

Kanske kan vi prata vidare i PM om det är intressant :)
Mvh Johannes
6 jan. 2019 19:22
Det blev tåg istället! Jag är hemma i Stockholm igen och planerar nästa långresa fr o m juni, om jag hittar cykelkompis vill jag gärna ta mig till Grekland (och genom Grekland, har familj i södra delen av landet och det är min första destination) och därefter kanske Portugal igen (blev frälst under mina tre månader där och längtar tillbaka redan efter bara en vecka hemma). Om jag inte hittar cykelkompis blir det tåg till Grekland och därefter får vi se. Hur tänker du? :)