Chicago

Av Burre
22 apr. 2008 23:53
Visningar: 1595
Sitter och planerar min första resa till USA med några vänner och som det ser ut blir det Chicago.
Det ända jag vet om staden är att den är USA:s tjedje största och att den ligger vid Michigansjön.
Nu vill jag veta mera=)

1 Var ska man bo? eftersom jag är student så får det bli budget, men helst så nära "city" som möjligt. har hittat boende för ca 1000kr för en vecka som billigast men det är en bit utanför
2 någon som har erfarenheter från olika hostels, framförallt Arlingtonhouse, vill dock ha egna rum och inte på i dorm.
3 någon som hyrt lägenhet?

4 1 eller 2 veckor? beror väl lite på nästa fråga
5 hur är vädret där i augusti, solsäkert? kan man ta det som en kombinerad bad och storstadsresa? tänker på michigansjön..
6 övriga tips?
Av Burre
23 apr. 2008 13:08
kom igen nu =)
ingen som varit i Chicago som har lite tips att dela med sig.

tjing
Av Ziesta
23 apr. 2008 13:42
Hejsan,
Jag var i Chicago 2001 och bodde på Artlington House. Minns inte jättemycket tyvärr.. men först blev vi visade ett stort 12-bäddsdorm som såg lite sunkigt ut.. så vi bytte till ett mindre fyrbäddsrum som var mycket bättre. Omgivningarna var rätt trevliga, lummigt och grönt och bostadshus.. och så en gata med lite restauranger om jag inte minns fel.. men alltså en bit utanför centrum.
I själva Chicago minns jag att vi besökte Navy Pier som var fin med restauranger och affärer... Lincoln Park Conservatory som var en gratis park o djurpark.. och Andersonville som är "svenskbygderna" i Chicago.. http://www.andersonville.org .. jag minns det mer som en gata med bland annat ett svenskt kafé. Rätt mysigt! Där i närheten fanns också ett Chinatown med massa god mat.

Hoppas du får skoj i Chicago! :-)
30 apr. 2008 00:28
Hej!!