Charmig miljö

Av Stress
28 juli 2009 11:31
Visningar: 846
Någon som kan tipsa om resemål om man är ute efter en charmig miljö, lugn och ro och gärna barnvänligt (reser med barn som är 1.5 år). Har som mål med resan att koppla av, äta god mat och njuta av Italien gammaldags miljö.

Tacksam för hjälp! (Aldrig varit i Italien innan)
Av Mpc
28 juli 2009 11:58
ROM alla italigenar älska barnen små bambinos
Av Silvana
29 juli 2009 08:31
Ett alternativ är de små kustorterna i Ligurien, t ex Pietra Ligure eller Loano som har ett litet mininöjesfält vid strandpromenaden där barnen hade jätteskoj när vi var där. Då får ni förstås hyra bil, om ni inte tänker köra bil ända ner. Annars går det bra att flyga till Nice och hyra bilen där och köra längs kusten in till Italien, det är inte alls långt och finns som sagt många små fina semesterorter lämpliga för barnfamiljer. Lycka till och trevlig resa, som sagt tidigare i Italien är barnen välkomna överallt och vid alla tider på dygnet. /MVH Silvana
29 juli 2009 09:56
På din profilsida står att du varit i Italien...men det spelar ju ingen roll.
Egentligen vill jag ha mer kött på benen: hur länge ska ni vara borta? Tänkte ni er en badort (vid havet)? När är resan? Charter med flyg?
29 juli 2009 10:58
Nån av orterna kring Gardasjön eller Comosjön! Fina vyer.
Av Trea
6 aug. 2009 12:51
Håller med om att det är väldigt fint runt Gardasjön. Har nyss kommit hem därifrån... Massor av mysiga små byar, restauranger, badställen osv
Av Ziesta
6 aug. 2009 14:27
Jag skulle rekommendera er att hyra ett hus/lägenhet någonstans i Toscana. Förslagsvis nära någon mysig by med trevliga restauranger, kanske några lokala vingårdar.. Vi hyrde lägenhet i ett gammalt charmigt stenhus, i närheten av Siena, där för några år sedan. Har för mig företaget hette La Villa. Kändes verkligen som man var i det "riktiga" Italien när husets ägare dukade fram lokala delikatesser, vin från byns vingård etc. Vi hade inga barn med men jag kan tänka mig att det är smidigt att ha eget kök, kanske trädgård eller uteplats, när man har barn. :-)