Buenos Aires - inte så farligt som jag trodde

Av Ranca
25 nov. 2009 10:51
Visningar: 927
Jag har precis kommit hem från en dryg vecka i Buenos Aires och är positivt överraskad. Efter att ha läst inlägg här samt tagit del av varningar på andra sidor inklusive ambassaden var jag för första gången orolig för att resa till en viss destination. Jag lämnade tom vigselringarna hemma, något jag aldrig gjort förut.

Näväl, hemma igen kan jag säga att min upplevelse var helt ok och att jag inte kände mig så otrygg som jag trodde att jag skulle göra. Självklart hade jag alla pengar och kort väl dolda på kroppen och i möjligasta mån tog jag alltid sällskap av någon stor man som reste tillsammans med mig. I mitt sällskap på 14 personer var det ingen som råkade illa ut men däremot såg vi någon väskryckning och en hel del barn som tiggde.

Med lagom vett och uppmärksamhet så är detta en stad som jag tycker är klart värd att besöka, även om resan är lång och jag kan tänka mig att åka dit igen.
25 nov. 2009 22:45
Ja, du ser hur det kan bli om man skulle ratta sig efter vad alla virrbollar skriver....risker finns det i varenda horn av klotet. Det galler bara att vara medveten och vid medvetandet, sa gar det battre//arne