Budget? Roadtrip, San Francisco till Vegas

3 mars 2013 02:08
Visningar: 2198
Hejsan!
Jag och min pojkvän har planerat att resa från San Francisco, till Santa Barbara, LA, San Diego och tillsist Las Vegas som vi åker hem ifrån.
Vi tänkte försöka hinna med det mesta under 3 veckor och någon dag till vårt förfogande!

Vi har räknat på dessa ungefärliga siffror per person för resan, (vi är under 25 så bilen blir lite dyrare för oss):

9000kr för flygbiljett¨

6000kr för hotell (då har vi valt att bo på minst tre-stjärniga hotell då jag är lite kinkig med städning och renlighet;) )

4500 kr för mat, vi kommer nog varva billigt med lite finare,vi är dock inga kräsna eller storätare..

5000kr för saker som Universal, disney, seaworld, osv.

3000kr för bil, med gps och under 25års avgift samt försäkring,

Totalt: 27 500kr
Sedan kanske man shoppar och så för typ 10 000.13 000?
Eller?

Är detta en rimlig beräkning eller har ni några tips på hur man kan komma undan billigare? Vi kommer bila mellan alla städer och i städerna.
Någon ide på bensinkostnad?

Tacksam för ALLA tips och råd på vart vi kan spara in, är det kanske billigare med bed and breakfasts?
Av Emma_j
3 mars 2013 08:19
Vi betalade 4800:-/flygbiljett för Stockholm - San Francisco och hem New York - Stockholm. Så jag tror att du kan komma billigare undan med flyget :) Vi (jag och min pojkvän) har precis bokat färdigt allting till vår resa till USA i sommar. Vi ska vara borta i 40 nätter och har lagt 15000:- var på boende, och jag tycker att vi har kommit ganska billigt undan ;). Mat har vi räknat med 400:- var om dagen och då bor vi mestadels i lägenhet och har räknat med att laga frukost hemma.

Du kan ju använda google maps och lägga upp er bilrutt för att se hur många miles det är och sen beräkna ungefär hur mycket bensinen borde kosta? Värt att tänka på är väl att det finns en begränsning för hur mycket du får ta med dig hem tullfritt till Sverige, vet inte vad summan ligger på.

Lycka till med planerandet, det är nästan det roligaste :)
3 mars 2013 08:34
Bensin är - om inget händer - mycket billigare än i Sverige. Om jag inte missminner mig får du 3 L för 20-25 spänn.
Av Lazybow
3 mars 2013 10:44
Citerat från lindajjj:

3000kr för bil, med gps och under 25års avgift samt försäkring,
Var hittade ni denna bil?
Frågar eftersom jag själv ska iväg till sommaren med en polare och vi letar billiga hyrbilar!
(vi är också båda under 25)

Resterande av kalkylen ser ungefär lika som den jag har gjort, förutom att det flyg vi bokade tidigt gick på 5900

http://www.californiagasprices.com/GasPriceSearch.aspx Pris för bensin i CAL.

Mvh
Linus
3 mars 2013 12:25
Citerat från lazybow:
Citerat från lindajjj:

3000kr för bil, med gps och under 25års avgift samt försäkring,
Var hittade ni denna bil?
Frågar eftersom jag själv ska iväg till sommaren med en polare och vi letar billiga hyrbilar!
(vi är också båda under 25)

Resterande av kalkylen ser ungefär lika som den jag har gjort, förutom att det flyg vi bokade tidigt gick på 5900

http://www.californiagasprices.com/GasPriceSearch.aspx Pris för bensin i CAL.

Mvh
Linus
Hej:)

Vi hittade någon special deal där vi fick lite rabatt, den har tyvärr gått ut. MEN, prova holidayautos.se, där kan man komma undan billigt. Vi bokade via foxrentacar, där är under 25års avgift "bara" 14 dollar per dag, plus att de har en online chat dygnet runt som hjälper dig boka! Såklart har vi ingen SUV eller jeep till detta pris, men en vanlig bil duger för oss två!
3 mars 2013 12:25
Citerat från emma_j:
Vi betalade 4800:-/flygbiljett för Stockholm - San Francisco och hem New York - Stockholm. Så jag tror att du kan komma billigare undan med flyget :) Vi (jag och min pojkvän) har precis bokat färdigt allting till vår resa till USA i sommar. Vi ska vara borta i 40 nätter och har lagt 15000:- var på boende, och jag tycker att vi har kommit ganska billigt undan ;). Mat har vi räknat med 400:- var om dagen och då bor vi mestadels i lägenhet och har räknat med att laga frukost hemma.

Du kan ju använda google maps och lägga upp er bilrutt för att se hur många miles det är och sen beräkna ungefär hur mycket bensinen borde kosta? Värt att tänka på är väl att det finns en begränsning för hur mycket du får ta med dig hem tullfritt till Sverige, vet inte vad summan ligger på.

Lycka till med planerandet, det är nästan det roligaste :)
Hej:)!
Ja planeradet är ju spännande! Vart letade ni flyget:)?
Av Emma_j
3 mars 2013 20:31
Vi hittade flyget via flygresor.se :)