Bra ställen

Av Varenne
3 mars 2019 13:04
Visningar: 1242
Hej! Jag aldrig varit i Albanien, och skulle gärna vilja ha tips på bra ställen där, vart åker man mest till när det gäller charter från Sverige
16 mars 2019 15:11
Hej,

Kul! Albanien är ett fantastiskt spännande resmål (tycker jag). Vacker natur, genuint vänliga och intresserade människor, intressant historia/kultur och mycket prisvärt.

Jag kan rekommendera Saranda (går charter dit med Apollo och Ving), ni kommer att landa på Korfus flygplats i Grekland. Därifrån åker ni färja till Saranda och resan tar ca 30 min med snabbfärja och drygt en timma med den större färjan. Maten håller hög klass med bra råvaror och allt är ekologiskt.

Kan rekommendera at ni tar med er euro i kontanter som ni såklart kan använda men det bättre att växla till den lokala valutan LEK på plats, ni får mer för pengarna då.

Uttagsautomater finns det ganska gott om och kort kan användas på många ställen.

Angående sevärdheter så finns här en länk som är bra tycker jag, https://www.swedishnomad.com/sv/saker-att-gora-i-saranda-som-turist/

Önskar er en fantastisk semester!

/Torbjörn
Av Ziesta
28 mars 2019 12:49
Vi var i Durres förra sommaren.. Bodde på ett hotell väldigt nära staden, och tyvärr var stranden en besvikelse.. hotellets strand avslutades med en betongplatta närmast vattnet och vattnet var skitigt.. Sedan låg flera hotell där på rad och knökat med solstolar.. Kanske att det är bättre längre bort från staden dock..

Efter att ha sett foton från Saranda när en kompis var där skulle jag också säga Saranda som Torbjörn ovan..
Av Lule62
16 aug. 2019 08:37
Citerat från Ziesta:
Vi var i Durres förra sommaren.. Bodde på ett hotell väldigt nära staden, och tyvärr var stranden en besvikelse.. hotellets strand avslutades med en betongplatta närmast vattnet och vattnet var skitigt.. Sedan låg flera hotell där på rad och knökat med solstolar.. Kanske att det är bättre längre bort från staden dock..

Efter att ha sett foton från Saranda när en kompis var där skulle jag också säga Saranda som Torbjörn ovan..
Hej! Skulle nog hellre rekommendera Vlora sen vidare ner mot Saranda vackra stränder utmed vägen... Kan vara jobbig resa dit då man kör genom berg o kraftiga kurvor men en fantastiskt upplevelse!!