Bok tåg

12 okt. 2017 21:55
Visningar: 106
Nån som vet var man bokar tågbiljett hemifrån (Sverige) för tåg i Thailand? Skall åka från Bangkok till koh Samui.
Av Atjima
13 okt. 2017 18:13 (redigerad)
Tåg i Thailand tar tid. Det går ju bussar direkt från Bangkoks flygplats till fastlandet och sen över till Koh Samui. Även ner till Chumpon med buss och via öarna Koh Tao, Koh Pangnan, till slut Koh Samui, Du köper paketresa. Lomprayah. Tåg mellan Trang och Thap sakae tog 9 timmar med tåg för oss...

Men kolla denna:http://www.thailandguiden.se/resa_med_tag_thailand.php
13 okt. 2017 18:24
Tack!

Jag bryr mig inte så mycket om hur lång tid det tar. Mer för att det är skoj att göra nåt annorlunda, annars kan jag lika gärna ta flyget.
Sen ska jag/vi även ta nattåget. Grabben är redan i extas för hur spännande det ska bli.

Jag har åkt tåget själv för många år sedan fast då bokade jag när jag var i Bangkok. Fast vad jag förstår nu så är det mer sug efter biljetter och tänkte vara ut i god tid. Därför vill jag boka redan nu.
Av Atjima
13 okt. 2017 20:37
Vet att när vi skulle boka förra året hemifrån Sverige blev jag inte klok på det här med tågbokandet. Även min thailändska kompis syster försökte forska i från sin stad i Thailand. Det blev, till slut bokat via några tjejer på thaibeachtravellers shop på Koh Lipe som ordnade det hela... O allt klaffade. Vi tog båten till fastlandet o bil till Trang och vips! På det kontoret fanns våra biljetter fint utskrivna på maskin... billigt var de också!!