Boende + saker att INTE missa i Miami

26 jan. 2014 13:52
Visningar: 752
Hej!

Jag och en kompis ska åka till Miami och New York den 1 juni och undrar lite över boende och saker att inte missa. Jag har varit i USA en gång tidigare, den gången i New York och Pennsylvania. Så New York har jag hyfsad koll på, dock inte Miami.

Vi undrar var det är bara att bo? Hittar många hotell på Miami Beach, är det bra? Ser ut på kartor som att det ligger lite utanför men man kanske ändå kommer åka dit mycket under tiden man är där?

Om ni som varit där fick säga några saker som vi absolut inte får missa så shoot, bara säg till. Är superintresserad av vad ni har varit med om!

Och sist men inte minst, hur funkar kommunaltrafiken? Är det värt att titta på att hyra bil några dagar (har inte överdrivet stor budget) eller fungerar tunnelbana eller bussar bra?

Mycket tacksam för alla svar och inspirationer! Tack.
Av Miia61
6 feb. 2014 12:36
Hej,
när vi var i Miami tog vi oss upp till Orlando och nöjesparkerna. Universal är enl mej ett måste. Åkte även mkt buss och funkade kanonbra.
Annars går det bra att hyra bil iaf kanske för ngr dagar.
6 feb. 2014 13:14
Miami är inte så kul att bo i tycker jag, inte om man vill ha strand, bad och trevliga områden med shopping, restauranger, barer mm. omkring sig. Då är Miami Beach betydligt trevligare, trevligast den sydligaste biten som kallas South Beach.

Kollektivtrafik kombinerat med promenerande funkar bra så länge man bara rör sig inom centrala Miami och Miami Beach. Likaså i NYC. Ska man utanför eller längre ut från centrum i städerna blir det genast besvärligare och mer tidsödande. Bil underlättar i så fall mycket, så att i alla fall hyra bil några dagar för att t.ex. besöka Everglades mm. och kanske göra någon rejäl shoppingtur innan hemresan är en god ide, hyr man hela tiden eller på slutet underlättar det ju även transporten till (från och till) flygplatsen.
8 feb. 2014 23:03
Citerat från Miia61:
Hej,
när vi var i Miami tog vi oss upp till Orlando och nöjesparkerna. Universal är enl mej ett måste. Åkte även mkt buss och funkade kanonbra.
Annars går det bra att hyra bil iaf kanske för ngr dagar.
Tack för ditt svar, eftersom ingen av oss kommer vara över 25 blir det nog lite dyrt att hyra bil. Vi får kolla på bussturer upp till Orlando!
8 feb. 2014 23:06
Citerat från Floridasidan:
Miami är inte så kul att bo i tycker jag, inte om man vill ha strand, bad och trevliga områden med shopping, restauranger, barer mm. omkring sig. Då är Miami Beach betydligt trevligare, trevligast den sydligaste biten som kallas South Beach.

Kollektivtrafik kombinerat med promenerande funkar bra så länge man bara rör sig inom centrala Miami och Miami Beach. Likaså i NYC. Ska man utanför eller längre ut från centrum i städerna blir det genast besvärligare och mer tidsödande. Bil underlättar i så fall mycket, så att i alla fall hyra bil några dagar för att t.ex. besöka Everglades mm. och kanske göra någon rejäl shoppingtur innan hemresan är en god ide, hyr man hela tiden eller på slutet underlättar det ju även transporten till (från och till) flygplatsen.
Tack! Vi har nu bokat hotell på Miami Beach, Ocean Drive och det ser väldigt bra ut. Eftersom ingen av oss kommer vara över 25 blir bilhyra nog ganska dyrt så då kanske bussturer är mer ekonomiskt både med tanke på extrapriser för unga förare och på våra dagsbudgeter. Men stort tack för din hjälp och inspiration!
21 feb. 2014 22:07
Vilket hotell bokade ni och när är ni i miami?
21 feb. 2014 22:27
Citerat från Jessicaf:
Vilket hotell bokade ni och när är ni i miami?
Winterhaven heter det. Är där 1 - 5 juni!