Boende nära Rassada pier

Av Fixit
15 feb. 2015 12:12
Visningar: 945
Hej vi ska flyga till Phuket 6 mars och anländer 14:20 därefter vill vi ta oss vidare till phi phi. Vad jag har förstått hinner vi inte med någon båt dit den dagen men åker då gärna tidigt nästa dag. Kanske vore det bra ide att bo nära Rassada pier den första dagen. Tips på det? Eller någon annan plats i Phuket där man enkelt tar sig till Rassada pier, har inte äns lyckats hitta vart den ligger riktigt.
Av Sierra
15 feb. 2015 16:02
Rassada Pier ligger i östra delen av Phuket Town. Du hittar många hotell om du söker på t ex agoda.com. Det tar ca 10 min med taxi från downtown till piren.

Ett annat alternativ kan ju vara att bo en natt vid Kata Beach sydväst om Phuket Town, 30 min med taxi från Rassada.
Av Cessna
24 feb. 2015 12:15
Hej!

Vi ska också flyga till Phuket och en övernattning sedan vidare till Phi Phi. Vi hittade ett bra övernattningshotell i Phuket Town som heter Chino Town Gallery Guesthouse. Det bokade vi genom booking.
Vi ska sedan tillbaka och bo på Kata så då tänkte vi att en natt i Phuket town kunde vara mysigt.
Det borde ju inte vara så långt till Rassada pier därifrån? Någon som vet?

Lycka till med er resa!
Av Sierra
24 feb. 2015 12:38
Cessna,

Till Kata från Rassada Pier tar det ca 30 min med taxi.
Av Cessna
24 feb. 2015 13:40
Citerat från Sierra:
Cessna,

Till Kata från Rassada Pier tar det ca 30 min med taxi.
Tack! :)
21 juni 2017 15:13
Skall transportera oss från koh lanta till rawaii beach, phuket. Vilket blir bäst tror ni? Bil eller båt? Pris och restid? Detta gäller monsunperioden (aug-sep)
Av Sierra
21 juni 2017 19:18
Irene,

Färja är enklast och behagligast.

-Du har två avgångar från Lanta kl 08:00 med ankomst Rassada Pier i Phuket Town 11:00. Ni byter färja på Phi Phi efter 1 tim. Bästa pris för vuxen 660 THB och för barn 540 THB.
- Taxi till Rawaii tar 35 min och kostar ca 800 THB.