Boende Koh Samet

Av Milla77
30 mars 2011 15:59
Visningar: 984
Som så många andra planerar jag en resa till Thailand och den lär infalla över nyår 2011.
Försöker hitta boende för min familj där vi är två vuxna och tre barn (ålder 4, 9 samt 14). Vi vill bo i samma rum/bungalow. Är det svårt att få till?
Tittar jag på lite olika hemsidor verkar 2-3, max 4 personer vara det som finns...

Nån om har något att rekommendera. Pool är önskvärt.

En annan sak jag registrerat är att priset för ett rum på nyårsafton är extremt mycket högre än dagarna innan och efter. Kan det verkligen vara så trots att man knaske bor 10 dgr i sträck?!

Tacksam för svar
Av Flyer
12 apr. 2011 20:12
Hej Milla77,

Härligt det låter med jul i de trakterna av Thailand. Visst kan man hyra rum/bungalow på Samet! Men priset är högre än grannen Ban Phe på fastlandet. Titta efter Reseshopen i Kungsbacka här på Reseguiden eller www.reseshopen.com som hyr ut svenskägda villor strax utanför Ban Phe inte långt från stranden. Finns både 2 s-rum - 4 bäddar och 3 s-rums hus - 6 bäddar, vardagsrum, kök, altan. De större husen med 2 toaletter. Pool utanför dörren i stort sett och barnvänligt. Kanske något för er?

Hälsn
Stefan