Behöver hotelltips för samui, phiphi och bangkok!!

Av Yuzu
4 nov. 2007 15:44
Visningar: 869
I mitten av mars åker jag och min sambo till Thailand för första gången och vi ska stanna i två veckor. Tanken är att det ska bli vår livs resa, något helt annat än de medelhavsö-resor vi brukar göra annars. Vi flyger med Ving till och från Krabi, men har tänkt hinna se fler platser än en. Planen är att övernatta första natten i Krabi, eftersom vi inte anländer förrän 16. Sen tänkte vi åka vidare mot östsidan, förmodligen Koh Samui, och stanna där 4-5 nätter. Sen flyger vi till Bangkok och stannar där 2-3 nätter. Därefter flyger vi ner till västsidan och besöker någon ö där, lutar åt Koh Phi Phi men vi är inte riktigt säkra.

Det här med stränder och hotell i Thailand har visat sig vara en riktig djungel. Känns som enda sättet att få nån ordentlig koll är att höra med folk som varit på plats, och det är här ni kommer in i bilden. Vi behöver hotelltips för Samui, Bangkok och Phi Phi (eller om ni tycker att vi ska välja nån annan väst-ö).

Priset är inte så viktigt, huvudsaken är att det blir den drömresa vi vill ha. Gärna ganska hög standard med fräscha rum, AC, fin miljö och nära till stranden. Gärna bungalows på öarna. Vi är inte ute efter nåt festställe, men inte heller ett allt för ödsligt familjeställe - det är bra om det finns lite utbud, men det ska inte vara alltför påtagligt. I Bangkok vill vi bo centralt.

Ös på med era erfarenheter, jag är tacksam för alla förslag och motiveringar!
4 nov. 2007 20:52
Här får du mitt bästa tips:

KohSamui. Du hyr en bungalow av Gary Squires http://www.thaiseaviewparadise.com/b/home.htm
Han har det bästa av det bästa på Samui.

I Bangkok bokar ni in er på Marriott Resort&Spa - det kommer ni aldrig att ångra! Det ligger på Chao Praya River i ett underbart område, Gratis båt går över floden till "rätta sidan" , med en taxi eller en tuc-tuc kommer ni vidare till alla centrala delar på nolltid.

Phi-Phi kan jag inte hjälpa dig med. Good Luck.
Av Candy
4 nov. 2007 22:22
First Hotel Bangkok ligger ganska så centralt snätt mitt emot Pantip Plaza som är ett jättestort IT varuhus på många våningsplan. Bodde där 3 nätter i mars och betalade 1000:-SEK 2 dubbelrum med frukost 3 nätter. Har just nu i dagarna bokat igen samma hotel. Och det ligger i området Pratunam som har jättestor och billig marknad. Betalade 230:- för en natt 2 pers. Finns pool på våningsplan 2 och 7 samt massage, frisör, 3 stora restauranger osv. Jag bokade på www.asiarooms.com som jag vet är ok eftersom jag bokade via dom nu första gången samt att dom var billigast. Kostade 10-15 kr att ta taxi till MBK (stort varuhus)
Av Sierra
4 nov. 2007 23:30
Kolla in på Chao Koh Phi Phi Lodge vad gäller boende på Phi Phi Don. Mitt i "byn" och de har, förutom lite mindre rum, 3 st Grand de Luxe som ligger runt poolen du ser på deras sajt: # 1, 2 och 3. Först till kvarn...
http://chaokohphiphi.com/
Av Yuzu
5 nov. 2007 18:34
Tack så mycket för era tips, det var bra alternativ allihop. Jag tar gärna emot fler tips från dem som har!
Av Buddha
5 nov. 2007 19:06
Hej Yuzu!
Kan rekommendera Golden Sand Beach Resort vid Lamai stranden på Koh Samui. Var där 2004 och trivdes jättebra. Fräscha bungalows med fin frukostbuffe och alldeles vid stranden.....sök på Ko Samui, Lamai beach så får du fram bilder och priser på hotellet......du ser tom vad det kostar i svenska kronor.....
Hoppas ni får en trevlig resa!!
M vh Anette
6 nov. 2007 19:53
Hej

I Bangkok finns det flera centrum , men dom stora turist gatorna är Silom samt Sukhumwit road
Kan tipsa om Bossotel i Bangkok , skall själv bo där i mars,skall tydligen ligga rätt nära Silom men inte i smeten.

Dessutom skall vi till Phi Phi, hotellet där heter ... Phi Phi Banyan Villa.

Om du planerar att åka till Koh Samui, kan du titta på denna sida... samuitv.com.
Där finns filmer från stränderna , lite hotell tips mm

Hör av dig om du vill ha flera tips !!

Happy trip / SIAM