Barnhem i Indien eller Sri Lanka

13 apr. 2017 09:46
Visningar: 391
Jag undrar om någon har erfarenhet av besök på barnhem i antingen Indien eller på Sri Lanka? Jag och min pojkvän kommer åka till dessa länderna inom den närmsta tiden och hade gärna velat se, hjälpa till eller iallafall få uppleva hur det går till med barnhem i dessa länderna. Någon som har tips?
Av Kboggio
13 apr. 2017 10:07
Jag har inget konkret tips på ett barnhem, men jag volontärarbetade under fyra månader på Sri Lanka med en helt frivillig organisation som heter Child Action Lanka, de finns både att nå på facebook samt genom deras hemsida som du lätt hittar om du googlar på namnet. De har olika center runt om i landet i bla Kandy, Batticaloa, Nuwara eliya och killinochichi. De olika centren har olika inriktning på människor, det i Kandy har främsta fokus på familjer som lever på gatan i den staden och har afterschool för äldre barn och förskola samt ett kvinnocenter där mammorna till barnen lär sig färdigheter som att göra skor etc. Jag har bland annat undervisat barn/tonåringar/kvinnor i engelska, musik och bild samt agerat extra lärare och hjälpt till i förskolan! Jag kan verkligen rekommendera detta. Självklart är detta inget ni behöver betala för heller utan de är endast glada för hjälpen de kan få. Skriv vid fler frågor!