Bangtao sunwing resort

9 mars 2009 19:40
Visningar: 1082
Är det nån som bott där o kan berätta lite om hotellet och området , vi ska dit i dec .
11 mars 2009 13:24
Hej
Jag, min fru och våra tre barn (2,10,14) bodde på Sunwing i bangtao under två veckor i juli/augusti -08.
Mycket bra hotell, det klart bästa jag har bott på.
Ligger helt underbart vid havet. Flera fina pooler (vi bodde 3 m. från barnpoolen), fantastisk personal.
Den underbara frukostenbuffèn serveras 10-20 meter från strankanten.

Mattias
Av Eve
9 aug. 2009 22:36
Vi var där nyåret 08/09 och vi var hel nöjda med hotellet. På stranden fanns det lite småaffärer med strandsaker och kläder badkläder, linnen, klänningar & "Foppa" skor m.m. Restauranger ligger på stranden precis nedanför sunwing. Det finns oxå tre olika massageställen på stranden utanför hotellet. Vid hotellet finns det en taxistation och på framsidan av hotellet finns det en jöttemysig restaurang med jättegod mat och billigt. Om ni har tagit frukost på hotellet så är den bra med MYCKET att välja mellan frukter, grönsaker, mat, massa olika pålägg, bröd, pannkakor m.m.,,det som vi inte är så nöjda med var barn lunchbuffèn men den var ok ibland fast då har vi ett kräset barn. Alla i våran familj var jättenöjda med hotellet och våra barn var 15, 13 & 8 år då. Vi åker gärna dit igen, Det går ju att gå längs stranden så finns det fler restauranger och massageställen och så kan man hyra båtar och sånt.
11 aug. 2009 08:34
Hej!
Jag var där med pojkvännens släkt förra året och firade svärfars 50 årsdag. Vi var blandade åldrar - allt från 5 till 50 och det passade oss alla. Stranden är helt underbar - inte det kristallklara vattnet men fint ändå! När vi var där så var det väldigt lite folk också så stranden var inte så överbefolkad och det var inga rader med solstolar som man kan hitta i tex. Patong, lite mer avskildhet! Det var ett STORT plus! Poolerna är jätte fina och fräscha, samma med rummen som är helt outstanding! Maten är supergod och det finns att välja mellan thaimat och västerländsk mat vid middagen!
Det som är en nackdel är att det är en bit in till stan - både Patong och Phuket tog det ca 30 min att åka till. Och taxi är inte speciellt billigt - tror dom har något avtal med hotellet och då går det inte att få tag på något annat - dvs. man har inget val.
Men hotellet är nog det finaste jag har bott på så ni har gjort ett bra val!

Hoppas ni får en bra semester - ska bli roligt att höra vad du tyckte sen när ni kommer tillbaka!

/Alexandra
16 aug. 2009 18:27
Hallo

Vi stannade till en vecka i april i år!

Helt underbart för barnfamiljer, och utbudet på aktiviteter på hotellet är toppen, det händer något var kväll. Vi har själv bokat in 6 nätter där när vi gör vår nästa resa till Thailand, barnen ville verkligen börja vår semester där. Man berättade även för oss att ett shoppingcenter skulle stå klart till denna säsong, det kan vara skönt för dem som inte vill åka ifrån Bangtao, vilket i och för sig är roligt någon dag eller kväll.
De är så härligt att gå barfota på kvällarna o välja restaurang längs stranden o havet, det är få ställen på Phuket man kan göra det.

Ha det gott i Thailand /Jenny