Bangkoks flygplats Suvarnabhumi öppnar!

Av Sierra
2 dec. 2008 11:19
Visningar: 405
PAD lämnar nu Bangkok Internationella flygplats Suvarnabhumi och enligt Bangkok Post väntas inkommande flight inom 24 timmar.

"Suvarnabhumi to welcome incoming flights
(BangkokPost.com) - The People’s Alliance for Democracy (PAD) on Tuesday accepted the Airports of Thailand (AOT)’s demand to allow incoming flights to use Suvarnabhumi airport after the Constitution Court dissolved the People Power, Chart Thai and Matchimathipataya parties on charges of electoral fraud.

The first incoming flight to the international airport is expected to be within 24 hours."
http://www.bangkokpost.com/

Man kan dock förvänta sig, att det kommer att ta minst 1 vecka innan trafiken fungerar helt normalt igen .
Av Bengtar
2 dec. 2008 12:53
Så bra!
Vi får hoppas att allt kommer att fungera.
Vad som nu har uppstått under denna kris är ett antal "sista minuten" platser.
Framför allt flygstolar, så den som är på hugget kan här göra något bra.
Titta på "sista minuten"!
Av Net
2 dec. 2008 13:06
Läste nätet upplagan av Gp och Expressen, där står det att flygplatsen troligen är igång igen 15/12 efter data kontroller. Hoppas det stämmer.
2 dec. 2008 14:36
Oavsett vad man tycker om Thailand tycker jag att detta är en bra lösning. Hur många länder utanför vad vi kallar västvärlden har en sådan "diplomatisk" lösning.
En otroligt kraftfull occupation av internationella flygplatser utan att diplomatin och förhandlingarna förlorat.
Regeringen kan avgå utan "att tappa ansiktet". Hade nog inte ens hänt här!
Nu får vi innerligt hoppas att det inte blir några motdemonstrationer.
OBS ovanstående är en högst personlig åsikt.
Tror att många som bokat till Thailand förhoppningsvis drar en suck av lättnad!
Ingemar
2 dec. 2008 16:44
Ska man ha hopp om sin resa den 9 december?
Av Sierra
2 dec. 2008 16:47
Citerat från martinaaah:
Ska man ha hopp om sin resa den 9 december?
Hoppet är det sista som överger människan...men detta är nog hopplöst...tyvärr.
Ändra avresedatum för säkerhets skull..
2 dec. 2008 16:51
öööh, precis det jag inte ville höra! :(

Men ingen vet väl riktigt säkert när den öppnar, det beskedet fr vi ikväll klockan 2
Av Charina
2 dec. 2008 19:27
Tur att man inte ska ner förrän i februari. Iofs synd då det gick resor ner i går för 3900.-..
Av Ull
2 dec. 2008 20:57
Du kan ju ha tur att ditt flygbolag landar på en annan flygplats..

Jag hörde att t.ex air china har landat i chang mai så jag har då bekanta som kunnat resa men dock fått längre transer.
Kolla med ditt resebolag.