Bangkoks flygplats

Av Wiggo
6 jan. 2009 14:52
Visningar: 1188
Hej!

I mars åker vi för första gången till Bangkok för att sedan flyga vidare till Krabi. Min fråga är om någon på ett enkelt sätt kan förklara hur man tar sig från den internationella flygplatsen till inrikes flygplatsen och hur lång tid det tar.
Av Chrlju
6 jan. 2009 16:25
Hej
Är du säker på att inte planet till Krabi går från Suvarnabhumi International Airport. Skulle det gå från Don Muang Airport, Bangkok skulle jag tagit en taxi som kör på taxameter. Ett lite krångligare allternativ är buss men jag vet inte om där är direktbussar eller så får du byta buss in i Bangkok. Tid för taxi från centrala Bangkok till Suvarnabhumi International Airport ligger mellan 40-60 min, skulle tro att det blir samma tid om du åker till Don Muang Airport.


Av Sugus
6 jan. 2009 17:43
Enklast med taxi, tog mig ca 70 min men beror på tid och trafik.
Går även bussar till Don Muang.
Av Wiggo
6 jan. 2009 19:50
Hej Chrlju.

Du hade rätt. Efter lite forskning så kunde jag konstatera att vi åker till Krabi från Suvarnabhumi International. Någon som vet hur Thai Airways har det med serveringen ombord på dessa regulgära flighter. Varm mat står det i bokningen men inget om dryck. Är det fritt??

/johan
6 jan. 2009 20:14
Det är mycket lätt att hitta från den internationella delen till inrikes. Följ den gula linjen och du kan bara inte hamna fel! För oss som skulle ta planet till Koh Samui tog det ca 15 minuter att gå. Mat och dryck får du gratis, men det är nog bara öl och vin till maten.
Av Zapalot
8 jan. 2009 19:17
Hej!
Håller med ..det är verkligen välordnat på nya flygplatsen! Stort,ja, men det är inga problem att ta sig mellan.
Thaiair bjuder på både mat och dryck..inte bara öl o vin utan även aperitif och avec och vad mer du önskar!
Ha en skön resa!
Av Wiggo
8 jan. 2009 22:06
Hej!

Tack för inlägget, det låter alldeles utmärkt.
Jag hoppas vi får en skön resa.

/johan
Av Pogge
9 jan. 2009 00:21
Skulle inte rekomendera lokalbussen iaf. Den försökte jag me. Vilken j-a resa :-)
Johan