bangkok till Lipe

10 mars 2020 17:00
Visningar: 340
Tjena har en fundering,

Snabbast möjliga väg ner till Lipe. Landar 12:40 i Bangkok och vill ta oss ner till Lipe så snabbt som det går, vad finns det för möjligheter?
10 mars 2020 19:03
Flyg till Hat Yai sen förbokad bil/minibuss och speedboat.
11 mars 2020 17:37
Ja det har jag kommit fram till men hade ju helst velat komma fram samma dag men det verkar inte kunna gå
Av Fylke74
11 mars 2020 19:12
Passa på att "landa" någon dag o Bangkok först kanske? Var på Lipe i januari. Mycket turister men finns stränder på nordvästra sidan som är nästan öde.
Av Saintx
12 mars 2020 10:59
Håller med Fylke. Bangkok är grymt underskattat. Billigt som fan och enkelt att ta sig runt (Grab). Var där för tre veckor sedan. Hade hotell med pool (två vuxna, två barn) där vi laxade mitt på dagen när det var som varmast. Nightmarket på kvällen. 2-3 dagar är kungstart på semestern. Fortsatte ner till Lipe som är 50% dyrare och redigt mer turistigt. Bodde på Ten Moons (dyrt) men den stranden är väldigt lugn. Åkte nattåg ner, vilket är snorbilligt och superbekvämt i sovplats 2:a klass AC. Sparade hotellnatt och flygbiljett. Fråga er själv vad ni är ute efter. Upplevelsen av Thailand eller bara sol/bad/party?
12 mars 2020 19:16
Har vart på Idyllic i Lipe dem 2 senaste åren och vi ska tillbaka igen men vi tänkte att det var lite onödigt att första dagen skulle gå bort men ifall det inte går båtar efter 15:30 blir det lite svårt...
Däremot gick jag in på Qatar för att se över bokningen i samband med corona och ser att förmodligen har vårt flyg ut blivit inställd och flyttat till dagen efter.. får ringa till dem imorgon och se över alternativen. Vi ska vara framme 05 dagen efter isf och då löser det sig med transport till Lipe