Bangkok med barn???

Av Miliam
23 sep. 2012 21:45
Visningar: 2289
Hej!

Vi har varit i Thailand ett antal gånger med aldrig i Thailand med barnen...

Våra barn är 9,7 och 5.

Vad kan man hitta på i Bangkok??

Det finns säkert en massa man kan göra och se i en sådan storstad så jag vore tacksam för alla tips man kan få...

tack
mvh
Av Hille2
24 sep. 2012 18:18
Dusit Zoo är bara deprimerande, åk inte dit.
Men kanske en tur till Lumpini park, en grön oas mitt i smeten. Hyr trampbåt för en billig penning, titta på de stora varanerna som vandrar omkring runt vattnet och låt barnen springa fritt omkring i grönskan och lekparkerna utan att ni behöver tänka på trafiken. Mat och förfriskningar finns att köpa på plats eller ha en picknick. Att åka med Chao Phraya expressbåt på floden eller ta en tur med liten båt i klongerna brukar också uppskattas av barn.
24 sep. 2012 19:02
Hej!

Jag tyckte Dusit Zoo var helt ok...väl värt ett besök kostnad för oss "turister" 100 bath för att komma in.
Du hittar en del bilder från bla Dusit på min sida :-)

Här har ni en bra sida på engelska... http://www.bangkok.com/fun-stuff-for-kids.htm

Trevlig resa/Muangthai
Av Kerstin
24 sep. 2012 22:10
Hej . Testa Robotrestaurangen, jätte häftig tyckte jag o mina barn :) Det fins också ett stort akvarium vid Siam Pargon , vi har inte testat det , men ska tydligen vara jätte bra . Mina barn tyckte att det var kul att åka på floden och testa fiskspa.
// Kerstin
Av Miliam
25 sep. 2012 20:00
Tack för alla härliga tips... Vi kommer nog testa på en del av alla dessa saker.... Kommer ni på något mer så bara mata mig med det är ni snälla....

Vi kommer vara borta en månad och har ännu ej bestämt hur många dagar vi stannar i Bangkok....

Vi var i Bangkok 2001 men då hade vi inga barn så det skall bli kulla att komma tillbaka och hitta på massa bus med barnen...

tack!!!
27 sep. 2012 12:56
Åh, ni måste åka till SNake Farm!!! Googla på Snakrfarm i Bkk och röda korset. den drivs med Röda Korset för att utvinna serum men har två gånger om dagen en show där de visar hur de gör och även andra ormar. Inte att förväxla med andra ormfarmer som inte är särskilt djurvänliga. Denna är toppen!!!!
Vi har varit i Bkk sex gånger och på Snake Farm 5 gånger :)
Och nu åker vi med våra två barn 5 och 1,5 och ett besök är obligatoriskt!!
Liksom Ocean World som nämndes innan, också super!!