Bangkok..

2 apr. 2008 10:13
Visningar: 389
Vi har tre dagar i Bangkok!! Vad ska vi inte missa?Vi ar tre ungdomar och 2 vuxna...
2 apr. 2008 10:23
Du kan gå in på www.sawadee.com o läsa lite om Bangkok för att få ideer och tips på vad ni kan göra. Det finns så otroligt mycket att se o göra...lycka till!
Av Sierra
2 apr. 2008 10:43
Kolla in på Bangkoks egen sida om du vill ha aktuell info. Där finner du guider och all info du kan tänkas behöva.
http://www.bangkok.com/
2 apr. 2008 10:45
Hej,

Alltid lika spännande att fråga vad ni är ute efter.
- Shopping: MBK, Shopping mall runt Siam, Chatuchak Weekend Market, Suan Lum Night Bazaar, Silom Rd (nattmarknaden)
- Mat: alla food courts i Shopping mall
- SPA: Testa några massageställen längs med Silom vid Robinson (lättast för er att hitta...)
- Övrigt: Lebua State Tower, 52 eller 64 vån, Banyan Tree

Lycka till och trevlig resa!
2 apr. 2008 18:39
Dusit Zoo kostar bara ca 20 kr att gå in .över 2000 exotiska djur,i ett stort grönområde med bla vatten .
Dessutom kan jag tipsa om templen bla Wat Pho, där det stora guld buddan finns.

När ni skall transportera er , ta en taxi med taxameter, åk ej med en taxi som ej har taxametern på.
Om han inte vill köra med taxametern , gå ur ta nästa.
Annars är det göör billigt att åka taxi .

Om ni är där över en helg, kan ni göra ett besök på en av världens största marknader Chatuchak weekend market , även kallad JJ.
Öppet från ca 08.30 till 1800.

MVH / SIAM
Av Tretjak
2 apr. 2008 19:36
När åker ni?
Gillar ni öl och ölfestivaler?
Bangkok beer festival i dec. är kanonbra...
15 apr. 2008 19:42
Vill ni shoppa?? i så fall vet jag var MBK (ett av Bangkoks största shopping ställen) in sina kläder. de har sjuka erbjudanden det är bara stor shopping som gäller!! ifall du vill veta kan jag fråga min sambo. vi handlade alla våra presenter där när vi bodde i Bangkok!
Av Maitai
21 apr. 2008 21:49
Hej! Vattenmarknaden är ett måste. Glöm inte mask för näsan när ni är där,varmt som bara den och jättedålig luft!