Bali i oktober 2012

Av Elicec
12 apr. 2012 19:21
Visningar: 2827
Ska resa till Bali i höst och vara där i 2 veckor. Vi ska hålla till i Sanur. Någon som varit där och har tips på vad man kan göra? Något speciellt att tänka på osv? Tacksam för tips av alla slag! :)
Av Jaoalle
17 apr. 2012 22:41
Vi var på Bali i juli 2011, vi bodde i Nusa Dua (på den lilla halvön längst ner) men åkte självfallet runt på ön och gjorde saker. Det är verkligen fantastiskt mysigt på Bali och det jag kan rekomendera är att inte ta ett alldeles för turistigt ställe att bo på. Kuta tex. tyckte vi var fruktansvärt, det fanns liksom inget genuint där, kändes som typ Gran Canaria och jag åker inte såhär långt för att uppleva det. Så ge er iväg på äventyr till någon monkey forest, eller åk på en dagstripp till Lembongan Island (båten går från Sanur!) och väl där åka runt på moppe (finns inga bilar på Lembongan så de det är väldigt småskaligt och relativt säkert att köra moppe). Kom ihåg, allt går att ordna, om det är bil som ni vill ska skjutsa runt er hela dagen och stanna där ni vill. Det kostar inte mycket på bali så mycket kan man fixa på plats. Jag upplevde iaf inget som bökigt. Har skrivit en del om bali på min asienblogg och även redigerat ihop en kortfilm från vår vistelse där, kanske kan fungera som inspiration? Länk:

http://asienresor.blogspot.se/search/label/Indonesien%20-%20Bali
Av Jaoalle
17 apr. 2012 22:46
OCH! Glöm inte vädret, det är lite tvärtom mot exempelvis Thailand där det är regnssäsong på vår sommar. Deras blöta period under vår vinter och deras torra med strålande sol är när vi har sommar också, men räcker ungefär till oktober. Så OM ni skulle få dåligt väder (men det tvivlar jag på) så rekomederar jag att ni åker ut några dagar till någon ö, det brukar alltid vara bättre väder på mindre öar, ute till. Som sagt, lättarangerat och bör inte kosta så mycket
16 juni 2012 23:09
@Jaoalle
Jäklar vad jag längtar tills jag flyttar efter att ha kollat på din lilla film :)
Flyttar till Negara nu i oktober, kommer bli underbart