Bagage - American Airlines till Florida?

26 feb. 2019 17:30
Visningar: 202
Hej!

Har bokat flyg från Göteborg till Florida på American Airlines hemsida, och har en fråga gällande incheckning av bagaget.

Jag åker från Göteborg till Finland (med Finnair) och sedan till Chicago med Finnair igen. Från Chicago flyger jag med American Airlines till Florida. Jag undrar om jag behöver checka in bagaget igen i Chicago på grund av ändring av flygbolag? Eller tar American Airlines hand om det eftersom jag bokade hela resan med dem på deras hemsida?

Tack!
Av Birgere
26 feb. 2019 17:51
Spelar ingen roll vilket/vilka flygbolag du flyger med så länge du har en genomgående biljett (ett boningsnummer).

Du måste passera immigration, hämta bagaget o passera genom tullen i Chicago. Direkt efter tullen så finns det ett ställe där du bara lämnar över väskan igen. Så du behöver inte gå igenom hela incheckningsproceduren. Därefter måste du igenom security i den terminal varifrån ditt inrikesflyg avgår.
Eftersom det inte är någon incheckning så kommer ditt bagage att taggas direkt till Florida men som sagt du måste hämta upp bagaget i Chicago.
26 feb. 2019 23:26
Okej! Tack så mycket för svar, uppskattas! :)