Backpacka i Syd-och Centralamerika

25 sep. 2018 17:46
Visningar: 445
Hej
Jag är en 25-årig tjej från Kalmar som är så sugen på ge mig ut och upptäcka världen igen!
Tänker mig att backpacka runt i Sydamerika och Centralamerika, med start från ca mitten av november och några månader framåt. Jag är väldigt spontan av mig så vill egentligen inte planera upp resan i förväg, utan ta mig dit jag känner för. Men har såklart idéer om vart jag vill och vad jag vill se.
Jag tänker bo på hostel och leva billigt, och lägga mina pengar på upplevelser! Äventyr, natur, kultur, fest, sol och bad, surfa, ev volentärjobba? Jag vill uppleva allt!
Söker lättsamma och sköna personer som vill hänga med på hela/delar/mötas upp osv! Helst tjejer i min ålder, ca 20-30, hör av er!! :D
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Saraht
27 sep. 2018 20:32
Hej! Jag befinner mig just nu i Colombia, och planerar att resa över till centralamerika om en månad ungefär. Planerar sedan att ta mig upp landvägen mot Mexiko. Ogillar också att ha en alltför strikt plan att förhålla mig till och har därför ingen särskild reseplan i nuläget. Om du tror att du kommer att befinna dig i Centralamerika under denna tid så får du gärna hojta till så kanske vi kan resa en bit tillsammans på vägen. Reser till mitten på Januari :)
Medlemmen har tagit bort svaret
2 okt. 2018 11:40
Hallå!

Jag är en brud på 22 i november bosatt i Växjö, som är sjukt sugen på att upptäcka central-sydamerika! Min plan är att åka i början av nästa år då jag måste jobba kvar på mitt jobb (pga semesterlön).
Är väldigt spontan av mig och är lätt att ha å göra med.
Tycker om att upptäcka saker, festa, testa helt nya saker och älskar djur!

Hör gärna av er:)

Pussokram skumbanan
Av _jenny_
9 okt. 2018 21:52
Hej! :D Jag flyger till Costa Rica på lördag, sedan vidare till Aruba men efter det har jag ingen destination planerad! Jag möter gärna upp dig i november för en del eller längre del av resan:) Reser själv då. Jag skulle vilja till Puerto Rico och Kuba men är öppen för förslag. Jag har faktiskt nyss flyttat från Kalmar haha då jag tog examen i våras och bor nu i Dalarna där jag är uppvuxen. Jag har en hel del längre resor i bagaget och söker också efter den typen av upplevelser/aktiviteter som du skrev. Jag tänkte komma tillbaka till Sverige igen strax innan jul :) Hör gärna av dig :D
29 dec. 2018 17:28
Hej!
23 år och bor i Stockholm atm. vart ett år sedan jag backpacka sist så känner det är dags igen. Rest både själv och med andra tidigare och föredrar att resa men någon, kul att dela upplevelser. Planerar sällan resor, tar flyg/buss etc dit locals rekommenderar och planerar sedan därefter. gillar dock ha lite struktur typ, är så jäkla lätt att fasta annars för man vill ju se och uppleva allt. har samma inställning som du ekonomiskt, resa billigt men uppleva så mkt äventyr som möjligt. älskar natur, hikea, snorkla, yoga, fjällvandra, surfa, veganmat, konst, dansa, sport, motocross och killar i bar över. aa typ det haha. pratar jämt om att jag vill volentärarbeta, men vill göra det på riktigt och inte betala organisation helst. så om du är keen på det vore det nice. min inställning är oxå att man inte måste följas strikt åt under resan, om man vill olika helt plötsligt. tänkte åka typ början på mars på obestämd tid.

stay in touch! eller någon annan här som är på. hade varit kul att träffas innan på en kaffe/öl/promenad whatever.
//Gabs :)
2 jan. 2019 10:07
Hej!

Jag kommer åka till Sydamerika för en rundresa ungefär samma tid.

Letar efter resesällskap så hör av dig om det är intressant. Vore kul :D
Nås lättast på messenger (Facebook).

Markus Timander heter jag. Ha det gött så länge :)
Citerat från Gabriellelele:
Hej!
23 år och bor i Stockholm atm. vart ett år sedan jag backpacka sist så känner det är dags igen. Rest både själv och med andra tidigare och föredrar att resa men någon, kul att dela upplevelser. Planerar sällan resor, tar flyg/buss etc dit locals rekommenderar och planerar sedan därefter. gillar dock ha lite struktur typ, är så jäkla lätt att fasta annars för man vill ju se och uppleva allt. har samma inställning som du ekonomiskt, resa billigt men uppleva så mkt äventyr som möjligt. älskar natur, hikea, snorkla, yoga, fjällvandra, surfa, veganmat, konst, dansa, sport, motocross och killar i bar över. aa typ det haha. pratar jämt om att jag vill volentärarbeta, men vill göra det på riktigt och inte betala organisation helst. så om du är keen på det vore det nice. min inställning är oxå att man inte måste följas strikt åt under resan, om man vill olika helt plötsligt. tänkte åka typ början på mars på obestämd tid.

stay in touch! eller någon annan här som är på. hade varit kul att träffas innan på en kaffe/öl/promenad whatever.
//Gabs :)
Av Eliinm
7 jan. 2019 22:22
Hej! är det någon som fortfarande letar reskompis? jag är sugen på att åka iväg runt slutet på januari/början på februari. Vill se saltöken och Machu Picchu och så mycket annat som möjligt!
7 jan. 2019 23:24
Hej Elin!
Jag letar fortfarande Reskompis!
Jag kan dock inte åka förrän början på april!
Skriv gärna till mig på Facebook om du vill/har möjlighet att resa tillsammans. Ha det gött!
/ Markus Timander
Av Eliinm
9 jan. 2019 14:44
Hej Markus! Blev lite ändrade planer med jobb så får åka efter sommaren istället.. Du har bestämt april antar jag?
10 jan. 2019 12:34
Ja mitt säsongsjobb slutar i april så det är då det är läge att åka. Hör av dig om du har möjlighet då😊
Av Eliinm
10 jan. 2019 12:48
Okej, kan tyvärr inte så :/ men trevlig resa!