Alkohol

Av Neotic
28 juni 2006 14:59
Visningar: 5033
Ska kanske åka till egypten med in pojkvän i september. det är ingen suparresa, men dricka ska vi göra lite gran... men ....

Hur är det med alkohol i Egypten? Massor säger att det knappt finns nå barer o klubbar eller knappt nånstnas o köpa alkohol? o andra säger att dme vart där o supit massor och att det inte va några problem? men har dme nå särskillda lagar när det gäller alkohol.. hört att på vissa hotell får man inte ta med sig köpta sker utifrån hotellet..?:S
Av Smiler
3 juli 2006 08:09
Hej!
Som du säkert vet är det ett muslimskt land och dem får inte dricka alkohol. Men för det första du har ett underbart discotek som heter Papas Beach som slår det mesta i Sverige och där serverar dem alkohol. Du kan köpa med dig på resan ner du kan också inom 24 timmar efter att du kommit ner köpa i deras taxfree shop vad du önskar och det är lättast. För att det är inte som i många andra länder att du kan köpa sprit i vilken affär
som helt. Lagar och lagar men att gå full på stan eller ute är inte att rekommendera men det är bara skönt tycker jag. På hotellen får man inte ta in mat, läsk, frukt o dylikt det vill dem att man köper på hotellen förstås men att ta in sprit har jag aldrig varit med om att dem sagt något eftersom man får köpa i taxfreen men man behöver ju inte öppet gå och visa upp vad man har precis. Ta seden ditt ni kommer jag lovar er ni får en underbar semester skulle det vara något och ni behöver hjälp så hör gärna av er till mig eller så gå till mina vänner där nere som mer än gärna hjälper er och hälsa från mig Renee Johansson från Gotland så är det inge problem no problem som dem säger till allt. /smiler57