3 nätter 2 hela dagar

Av Sanmat
7 mars 2024 16:17
Visningar: 142
Kommer att starta en asienresa i Hong Kong 25 januari. Har 1 kväll samt 2 heldagar innan vi drar vidare. Har ingen koll alls på HK och undrar:
1. Var ska man bo? Vill bo så centralt och bra som möjligt för så lite pengar som möjligt, dock inte hostel.
2. Tips på sevärdheter osv.
3. Hur tar man sig enklast till och från flygplatsen?
Har ni heta tips att förmedla så tar jag tacksamt emot.
Av M4sta86
8 mars 2024 10:26
Nu var det 15-16 år sedan jag var där.. men älskade Hong Kong. Spenderade 4 heldagar där på väg till Australien.
Minns inte vad halvön heter men där är mycket backpacker ställen osv. Men där var nice och bo tyckte vi.

Vi var uppe på kullen på nån djurpark/nöjespark.

Annars spenderade vi mest tid och strosade runt.

Missa inte ljusshowen som är varje kväll. Antar det pågår fortfarande
9 mars 2024 06:37
Är förmodligen Kowloonhalvön som medlemmen ovan syftar på, och jag kan bara instämma - Kowloon är väldigt nice! Kolla upp Tsim sha tsui som är populärt område på Kowloonhalvön 😊
12 mars 2024 06:54
Djurparken M4sta86 syftar på är nog Oceanpark och det är verkligen värt ett besök sist jag var där var för 10 år sen och då hade det vuxit enormt på dem senaste 10 åren och det byggdes fortfarande massor. Kowloon håller jag med om, riktigt nice! Tyvärr är HK inte lika billigt idag som förr men en riktigt häftig storstad som varit mitt favorit rese mål när det gäller storstäder ända tills jag åkte till Shanghai!
Av M4sta86
12 mars 2024 09:31
Jag rekommenderar.dock att inte besöka parken. Djur i fångenskap, nej fyfan. Sådant vill inte jag stödja iallafall