Stöd Ukraina

Sierras blogg

Fredag 18 Mars 2011 - Langkawi

♫...What Now What Next Where To...♫

What Now? Åter på Langkawi. Ett mellanstopp på 4 dagar efter dessa 15 sköna dagar på Koh Lipe där det var mest relax men även lite jobb.
View från Serendipity Resort på Koh Lipe

Även nu bor vi på Beach Garden Resort. För oss finns inget alternativ. Mysigt och familjärt skall det vara.
Sunset över Pantai Cenang, Langkawi

What Next? Mot Singapore för några dagar på måndag. Där får vi åter uppleva en helt annan värld än det de senaste veckorna erbjudit. Skilda världar heter det visst.

Where To? Sedan bär det av hemåt...det är ju TUR-mässa för sjutton................:-)

Morsning!
Sierra
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger till Agnesstuchly:
Hej Agnes,

Lipe är riktigt fint under juni/juli. Bra väder, inte alls mycket turister, boende till bra pris och kristallklart vatten. En hel del små affärer på Walking Street är stängda under low season men de flesta resorter och bungalows är öppna hela året.

Trafiken i Andaman Sea är stängd så det går inte att åka mellan t ex Lipe och Mook så man får åka från fastlandet till resp ö.

Till Lipe åker du båt 1,5 tim från Pak Bara Pier i Satun province och till Mook 30 min från Kuan Thung Ku Pier i Trang province.

Langkawi är också fint på sommaren, dock ingen direkt båtförbindelse med Lipe. Däremot kan man ta färjan från Tammalang Pier utanför Satun Town till Langkawi....eller flyga dit från t ex Kuala Lumpur. Det går inget direktflyg från Thailand dit.
Postat 2015-01-10 22:59  Anmäl
Agnesstuchly säger:
Hej!
Vi ska åka till Thailand i juni till juli och vi funderar på att åka till koh lipe. Då jag åker med mina föräldrar och min mamma är lite rädd för vågor och strömmar så undrar jag hur det är under sommaren? Vi funderar även på att åka till koh mook och då är frågan desamma där? Hur är langkawi på sommaren? Och hur är båtförbindelserna?

Mvh
Agnes
Postat 2015-01-10 19:52  Anmäl
Ravinen säger:
Härliga bilder. Ni har missat snön som nu åter smälter och droppar från taken. Idag är det ca 5 plusgrader och solen skiner. Värmen kommer nästa vecka och då får vi hoppas att det här vita försvinner för den här säsongen.

21 dagar kvar innan vi får njuta av den Thailändska värmen och gästvänligheten:-)

Passa på och shoppa riktigt ordentligt nu när ni ska till Singapore.......

Kram på Er!
Postat 2011-03-19 14:41  Anmäl
Karinlorvik säger:
Vilka sköna bilder, du har det bra, du!

Välkommen hem snart, tyvärr missar du nog julsnön som föll idag ...
(ska bli varmt i nästa vecka, upp tll 15-16 grader, sägs det)

Må så bra!
Postat 2011-03-18 18:48  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Marywood
Marywood säger om Sierras bild "View from Serendipity Resort":
Som ett vykort!
9 april 2011 14:17
Roy
Roy säger om Sierras bild "Sunset över Pantai Cenang":
Tjusiga bilder från tropikerna...
1 april 2011 08:29