Stöd Ukraina

S_sandras blogg

Måndag 25 Juli 2011 - Bratislava
Resealbum: Polen m.m.

what a day!

3h försenade och 2 punkteringar så kom vi äntligen fram till Bratislava!

Tar söndagen först;
Åkte vid 9 tiden till Auschwitz i en minibus med 2 norska tanter. Fick se en film med klipp och intervju med den enda kvarlevande fotografen som filmade när de kom till Auschwitz, han kom med den ryska armen. Hemskt, riktigt hemskt!

Sen guidad tur runt i Auschwitz 1 och se samlingarna (bara en liten bråkdel av allt som en gång fanns kunde man nu beskåda en del skickats iväg och en del brännt antar jag).
Fick se högar med hår, o då menar jag HÖGAR! Mängder med skor som nog hade fyllt lätt mitt rum upp till taket. Borstar, kammar, väskor och kastruller. Hur mkt som helst. Mycket av kläderna har skickats till tyskland eller textilmakare för att göras om. De brände också upp några förvaringsrum innan ryssarna kom dit.

Sen åkte vi vidare till Auschwitz - Birkeanu 2. Sjukt mycket större och vädret var kasst, började regna så man kan riktgit tänka sig hur hemskt allt var.

Tillbaka sen till hotellet, bort till shoppingcentret och käka mat och handla lite yoghurt som till idag (mån).

Imorse lämnade vi Krakow vid halv 9. Tio över 10, knappt 10 mil därifrån så fick vi såklart punktering. På BÅDA HÖGERHJULEN! helt jävla galet. Vilket talang vi har, inte alla som kan fixa detta!! hela historien pallar jag inte dra här. Fick fixat det så vi kom vidare vid 1.

Hann in till Bratislava vid 6 för att strosa runt i historiska delen och se floden innan lätt mat och sen dra till hotellet.

Nu vila och kanske garva åt dagen som varit ;) imorgon upp i god tid (man måste verkligen lägga tid för sånt som punktering och vägarbete härnere ;) för att dra till Wien för dagen.

Hoppas allt e bra med er, vi hörs av :)

kram
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    let it snow, let it snow, let it snow!
    11 år sedan
    -23 grader
    11 år sedan
    Gott nytt år !
    11 år sedan
    tiden rinner iväg
    11 år sedan
    sunshine !
    11 år sedan