Stöd Ukraina

Resegalens blogg

Måndag 22 Januari 2007

weekend i London

Tillbaka efter 2 dagar i London, känns knappt som man har varit borta.
Fattar egentligen inte varför man torterar sin resenerv på det viset.

2 dagar hinner man få igång resesuget och känslan av att vara på resande fot igen men helt plötsligt är det dags att sätta sej på trånga Ryan Air stolar hem igen.
Vi anlände sent på fredag kväll och lyckades med konststycket att ta oss från Stanstead hela vägen till Vauxhaul utan att betala någonting. Det händer inte ofta i London,
Så lyckliga över att ha sparat ca 600 kr som man aldrig räknar in i priset när man bokar lågpris flyg somnade man gott den natten.

Vi trängdes med ungefär en million andra på Oxford street och rean som forfarande var i full blommning, dödstrött men sugen på en pub runda tog man sej an natt livet och stupade i säng även efter en lång lördag.
Söndag var ingen höjdare, ni som varit i London vet att det ständigt pågår arbete på tåglinjer osv. Givetvis var det dags för arbete på linjen mellan London och standstead denna dag och vi fick köa upp för att åka buss,
Detta tog sin tid i och vi hann i sista minuten fram till check in disken och flyget hem även om vi hade varit ute i god tid, ca 5 timmar innan flygets avgång.

Så när man kom tillbaka till Göteborg var man så mycket tröttare än när man reste ut , och somnade utan problem även på söndagen.

Men, jag älskar fortfarande staden London.
Dela med andra:    

Kommentarer
Busylizzy säger:
jaa...London! Var där ett halvår '89. Bodde i Edgeware och tillbringade myckjet tid på "misery line". Jag optimerade min tid genom att sminka mig på resan Edgware - Euston station. Det var 89 och smink var viktigt...
Postat 2007-01-30 09:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

back in sweden....
15 år sedan
Kapstaden
15 år sedan
Fredag...
15 år sedan
ett bra 2008 so far....
15 år sedan
räknar ner dagarna till semester....
15 år sedan