Stöd Ukraina

Mathilda86s blogg

Tisdag 24 Mars 2009 - Playa del Carmen

viva la Mexico!

jaha, da har nastan en vecka gatt.. Det ar underbart har i Mexico.

Var i chicken itza igar (herregud va varmt det var!!) men aven i Vallaloid (tror jag att det heter, haha). Det var en jattefin stad, ska lagga upp bilder nar jag kommer hem. Lite Kuba kansla over husen pa gatan..

Funderar lite pa att aka over till Kuba, men det verkar vara ganska dyrt.

Om man ska vara lite svensk och klaga pa nagot sa skulle det nog vara att det ar sa FRUKTANSVART mycket amerikaner har. Det var faktiskt nagon som helt seriost fragade mig om vi pratade engelska i Sverige elelr om vi hade ett eget sprak.. Ja, vad ska man saga..
Dela med andra:    

Kommentarer
Busylizzy säger:
Hej!
Härliga bilder från Mexiko! Jag har varit där ett par gånger, men sista gången var för över 10 år sen så jag blir ordentligt sugen på att åka tillbaka!
Ett litet tips - det heter "Viva Mexico", ingen bestämd artikel framför landsnamnet mao. Det är ju faktiskt litet förvirrande eftersom Viva förutsätter ändelsen a och Mexico slutar ju på o...

ciao
BL
Postat 2010-10-03 10:22  Anmäl
Magica säger:
Varför skulle dom inte tro att vi pratade engelska? Tom utomjordingarna som landar på jorden för att inta världen pratar ju amerikanska *ha, ha, ha* Det vet väl alla..... :)
Postat 2009-04-13 16:50  Anmäl
Mbild säger:
Den frågan har jag fått ofta och jag tror det beror på att vi svenskar i allmänhet pratar så bra engelska. Så ta det som en komplimang :-) Det gör jag *ler*

Ha de gött.../Martin
Postat 2009-03-25 15:30  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet