Stöd Ukraina

Candys blogg

Torsdag 7 Augusti 2008 - Ullared

Vem traff jag i Ullared? Och hur bearbetar jag min man för en Thailandsresa själv... igen....

Här går man upp i ottan. Kl 05.00 alldeles hjärndöd hämtar upp kompisen och lägger på ett kol mot Ullared. ca 20 mil, jag vill inte säge när vi var framme eftersom det kanske gick lite fort:-)
Jag körde och vi parkerade alldeles nära ingången och går rätt in. Lite folk. Ovanligt. Plockar på mig en hel del onödiga saker som jag inte visste att jag inte behövde:-) Men mysigt. Och så är MAPE där. Av 365 dagar på året så är hon där just i dag när jag är där för första gång på 2 år. Haha. Vi har inte sätt varann i levande livet i Sverige tidigare. Endast i Thailand. Och nu blev det roliga skratt och lite påtryckningar om en resa. Ja ni förstår ju att jag är inte så svårbedd. Måste bara bearbeta min kära man. Jag var i Thailand 2 veckor när han var hemma och bröt sin fot i mars. Jag var i Turkiet 1 v med 2 av barnen i juni. Och skall på tjejresa till Dublin i november och på smyckmässa till Oslo 23 aug. Så frågan är ju om jag har några pluspoäng kvar att ta ut när det gäller resor själv just nu.....
Fast när jag kom hem från Ullared alldeles slut somnade jag på soffan 1 timme. Vaknar av att det smäller till runt husknuten. Tittar ut och då har min man köpt ny älgstudsare. Det måste väl räknas i min favör gällande resor??

Vi får väl se hur det blir. Vad kom jag släpande på hem från Ullared?? Jo bara alldeles nyttiga grejor som förbrukningsvaror till bad, kök, städ und zu weiter.

Och det viktigaste av allt LULL LULL till min nya altan. Min nya fina altan på 46 kvadrat med nya fina trädgårdsmöbler OCH REGNIGT OCH GRÅTT. Fast den finns ju nu i inväntan på solen och finvädret:-) ha en underbar fin helg.
Dela med andra:    

Kommentarer
Tj säger:
Ja se tosiga tanter!! : )
Postat 2008-08-07 22:58  Anmäl
Marika säger:
Otroligt att ni var där samtidigt och än mer otroligt att ni sprang på varandra, jag menar Ullared är ju inte direkt litet!! =)

När får vi se bilder på nya altanen då? Såklart hör det till ett resforum, man måste ju softa lite hemma mellan resorna!

För att locka dig så åker vi till Ban Phe 2 v. i november och en månad i mars - häng på nu!! Ge gubben en flaska whisky och en ask med gevärsskott så är han nog köpt, ha ha haa!
Vi borde ju införa en obligatorisk medlemsträff i Ban Phe i mars varje år eller vad säger du =)

Kram Marika
Postat 2008-08-07 20:52  Anmäl
Shoptok säger:
kul att ni sprang på varandra där. men oandra sidan, var springer man inte på grannen och gammelfaster... Ullared är helt enkelt fantastiskt! längtar redan dit trots att jag borde fått dämpat shopping lusten i bangkok, det är ju bara tre veckor sedan.... får se hur länge jag kan hålla mig. men en tur före jul kommer det säkert att bli.
kram Nancy
Postat 2008-08-07 19:49  Anmäl
Mape säger:
Haha hi ja útav 365 dagar på året så träffas vi i Ullared,var annars??
Vi shoppingtokiga,jag är slut med,men soffan får vänta några timmar.
Jag fick ihop det jag ska ha med mig till Thailand,kan ju inte åka med tomma resväskor ner.Kul vi hörs min vän//Kram Mabel
Postat 2008-08-07 19:26  Anmäl
Gullsing säger:
Visst kan man få fatt på saker i Ullared. Jag har bara varit där en gång, men så mycket vi handlade. Det tog i alla fall över ett år, innan de två paketen med skrivarpapper tog slut.

Gilla
Postat 2008-08-07 19:11  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet